Otzi, Omul Gheţurilor | Ziua Veche
Acasa Stiinta-ITStiinta Otzi, Omul Gheţurilor

Otzi, Omul Gheţurilor

scris de C.F.V.

Vânătorul de acum 5.300 de ani cunoscut cu numele de Otzi Omul Gheţurilor a fost descoperit în Alpii Tirolieni. Lângă acesta se mai afla o tobă pentru săgeţi făcută din piele de căprioară, precum şi alte haine relizate din piele de oaie, capră sau bovine.

Otzi, Omul GheţurilorCea mai veche mumie din Europa purta o căciulă stilată din blană de urs şi o mulţime de alte veşminte, conform unui nou studiu al cercetătorilor.

Corpul lui Otzi a fost studiat în detaliu de când a fost descoperit într-un gheţar, în 1991. Prin acesta cercetători au putut să analizeze viaţa anticilor. Pe trupul acestuia s-a descoperit şi cel mai vechi tatuaj din lume.

Ultima cercetare a fost efectuată de Niall O’Sullivan, de la Academia Europeană din Bozano, Italia. Utilizând analizele genetice, acesta a descoperit că pălăria şi tolba lui Otzi proveneau de la două specii urs brun şi un căprior.

Haina acestuia era realizată din mai multe bucăţi din piele de oaie şi capră cusute împreună. De asemenea, purta colanţi realizaţi din piele de capră.  ”Hainele vânătorului sunt realizate din cinci specii diferite de animale,” a spus Niall O’Sullivan.