Gravide, atenţie la chimicalele din plastice şi trusa de machiaj | Ziua Veche
Acasa Stiinta-ITStiinta Pericol pentru gravide: Atenţie la chimicalele din plastice şi trusa de machiaj

Pericol pentru gravide: Atenţie la chimicalele din plastice şi trusa de machiaj

Un studiu al oamenilor de ştiinţă americani au arătat că majoritatea chimicalelelor din plastice şi trusa de machiaj pot dăuna în mod grav sarcinii.

Pericol pentru sarcină: Atenţie la chimicalele din plastice şi trusa de machiaj

Cercetătorii americani de la Universitatea Washington au concluzionat un studiu realizat pe primate că acele chimicale găsite fie în plastice, fie în trusa de machiaj cresc riscul de sarcină întreruptă sau de sindromul Down şi chiar şi o expunere mică la aceste chimicale poate influenţa fetusului.  Pentru acest studiu, oamenii de ştiinţă americani au administrat maimuţelor însărcinate rhesus, al căror sistem reproductiv este foarte similar cu cel al oamenilor, o doză de Bisphenol A sub formă de pastile sau printr-un implant în mână.

Conform mediafax, specialiştii au precizat că doza administrată este comparabilă cu cea la care este expusă o femeie în fiecare zi, deşi alţi oameni de ştiinţă i-au contrazis şi cred că doza este de sute de ori mai mare iar gravidele nu ar trebui să se îngrijoreze. Astfel, după adminstrare, la maimuţe, celulele din ou nu s-au împărţit cum trebui într-o fază incipientă şi exista probabilitatea mai mare să aibă un număr greşit de cromozomi. Pierderea sarcinii este rezultată de multe ori de un număr greşit de cromozomi, iar când sarcinile ajung la termen, copii pot fi născuţi cu defecte genetice.

Un nivel mare din aceste chimicale a fost asociat cu obezitatea la oameni şi cu probleme de comportament. Mai mult, la bărbaţi au apărut probleme de fertilitate. Studiul, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences (KEEP), vine după o altă cercetare cu rezultate asemănătoare ale aceleaşi echipe pe şoareci.

ValVerde 25-09-2012 - 22:11

Fetelor !
Nu mai mincati fond de ten si nu mai sugeti la rimelu’ ala…

US 25-09-2012 - 22:12

La cat de pocita esti, n-ai avut niciodata nevoie de asa ceva.