Acasa Stiinta-ITStiinta Premiul Nobel pentru chimie pe 2011 merge în Israel

Premiul Nobel pentru chimie pe 2011 merge în Israel

scris de A.H.

Savantul israelian Daniel Shechtman a  primit premiul Nobel pentru chimie pe 2011 pentru descoperirea cvasicristalelor, a anunţat, miercuri, comitetul Nobel.

Daniel Shechtman este cercetător la Technion – Israel Institute of Technology din Haifa. „Laureatul premiului Nobel pentru chimie pe 2011 a modificat fundamental concepţia pe care chimiştii o aveau despre un corp solid”, se precizează în comunicatul emis de comitetul Nobel. În 2010, premiul Nobel pentru chimie a fost atribuit cercetătorilor Richard Heck, Ei-Ichi Negishi şi Akira Suzuki, pentru studii efectuate în domeniul sintezei organice.

Sezonul premiilor Nobel pe 2011 a debutat luni, când cercetătorii Bruce Beutler (SUA), Jules Hoffmann (Luxemburg) şi Ralph Steinman (Canada) au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru medicină pentru cercetările lor din domeniul sistemului imunitar. Marţi, cercetătorii Saul Perlmutter (SUA), Brian P. Schmidt (SUA/ Australia) şi Adam G. Riess (SUA) au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru fizică pe 2011, pentru cercetările lor privind expansiunea Universului. Câştigătorul premiului Nobel pentru literatură va fi anunţat joi.

Premiul Nobel pentru pace – singurul atribuit de Norvegia, conform dorinţei exprimate de fondatorul prestigioaselor distincţii, Alfred Nobel – va fi anunţat vineri. Premiul Nobel pentru economie va fi decernat luni, 10 octombrie.

Laureaţii vor primi câte o medalie din aur şi un premiu în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (1,08 milioane de euro), care poate fi împărţit între cel mult trei câştigători pe fiecare categorie.

roy 06-10-2011 - 09:37

Da mai terminati dom’le cu evreii ca inebuneste Ciu-Ciu!

Ciu Huhu 06-10-2011 - 09:49

Voi evreii veti plati cumplit in reincarnarile voastre, ca orice alta natiune, ca orice alte fiinte, sa-i multumim lui Dumnezeu pentru JUSTITIA LUI DIVINA!

geek-a-contra 06-10-2011 - 09:56