Progresele nanotehnologiei – Metale preţioase în culori variate | Ziua Veche
Acasa Stiinta-ITStiinta Progresele nanotehnologiei – Metale preţioase în culori variate

Progresele nanotehnologiei – Metale preţioase în culori variate

scris de Laurentiu Banches

Aur Verde si Argint Rosu (foto: scoop.it)

Experţii în nanotehnologie au descoperit cum unele modificări microscopice, efectuate la suprafaţa bijuteriilor de aur sau argint, schimbă modul în care acestea reflectă lumina. Până acum, culoarea acestor metale se putea schimba prin alierea lor cu altele, precum cupru, însă acum cercetătorii sunt de părere că schimbarea culorii se poate realiza fără tratamente chimice.

Tehnica presupune gofrarea în relief a unor modele, direct pe suprafaţa materialului. Pentru ca procesul să funcţioneze, fiecare model trebuie să fie mai mic decât lungimea de undă a luminii vizibile. Coordonatorul studiului, Nikolay Zheludev a precizat că „Prin gofrarea materialelor cu modele de aproximativ 100 de nanometri (de aproximativ 400 de ori mai înguste decât grosimea unui fir de păr uman), putem controla care lungime de undă este absorbită de metal şi care este reflectată”. Potrivit descoperă.ro, procesul a fost deja testat cu succes pe aur, argint şi aluminiu, dar specialiştii susţin că acesta poate funcţiona pe mult mai multe metale.

Salut 17-12-2012 - 16:45

„Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Southampton au găsit soluţia pentru a crea metale preţioase gamă variată de culori cu ajutorul unor modificări microscopice.”

=============

Mda, intarzierea e de numai 2000 de ani. La noi, „aurul” care se inverzeste dupa trei saptamani e o tehnologie demult intrata in practica uzuala.

geek-a-contra 17-12-2012 - 17:17