Purgatorius, cel mai vechi strămoş. Oamenii înrudiţi cu veveriţele? | Ziua Veche
Acasa Stiinta-ITStiinta Purgatorius. Oamenii înrudiţi cu “veveriţele”? – vezi cum arăta cel mai vechi strămoş al oamenilor

Paleontologii au  studiat mai multe oase fosilizate, care au aparţinut celei mai vechi şi mai primitive primate care a trăit vreodată, Purgatorius, aflând că acest animal era mic şi agil, petrecând cea mai mare parte a timpului căţărându-se în copaci şi mâncând fructe.

Purgatorius. Oamenii înrudiţi cu veveriţele? – vezi cum arăta cel mai vechi strămoş al oamenilor (foto:msnbc.msn.com)

Purgatorius a trăit în paleocen, la scurt timp după dispariţia dinozaurilor, la începutul epocii în care mamiferele au început să domine Terra, eră care continuă şi astăzi. Până la descoperirea acestor fosile, cercetătorii identificaseră doar dinţi de Purgatorius, însă acum, în cadrul unei conferinţe de paleontologie care a avut loc în Carolina de Nord, oamenii de ştiinţă au prezentat noile descoperiri, ce permit elaborarea unui portret-robot al acestui strămoş al omului.

Cercetătorii cred că mamiferul era mic, de culoare maro şi că era dotat cu o coadă stufoasă. Oamenii de ştiinţă estimează că Purgatorius cântărea aproximativ 37 de grame, fiind de dimensiuni similare cu cea mai mică primată care trăieşte astăzi şi anume lemurianul-şoarece din Madagascar . Conform analizei paleontologilor, publicate de discovery news, mamiferul era dotat cu mulţi dinţi, având molari specializaţi pentru consumul de fructe. Pentru Purgatorius, viaţa în copac era foarte bună, lucru confirmat de faptul că astăzi majoritatea speciilor de primate continuă să trăiască, măcar parţial, în copaci. Oamenii sunt o excepţie, ca urmare a faptului că strămoşii noştri au părăsit viaţa arboricolă la aproximativ 60 de milioane de ani mai târziu de perioada în care trăit Purgatorius.

Coautor al studiului ce descrie fosilele, paleontologul Stephen Chester a remarcat că „Oasele de la glezne arată că prezenta o încheietură mobilă în această zonă, la fel ca primatele care trăiesc astăzi în copaci”, iar „această mobilitate îi permitea animalui să îşi orienteze piciorul în diferite direcţii, în funcţie de crengile şi trunchiurile de copac pe care se deplasa”. Analizând fosilele alături de alţi paleontologi, expertul Stephen Chester, paleontolog la Universitatea Yale a ajuns la concluzia că oasele specializate întâlnite în zona gleznei au jucat un rol important în succesul evoluţionar al primelor primate.

Cel mai vechi exemplar de Purgatorius identificat până acum a trăit acum 65-66 de milioane de ani. Potrivit descoperă.ro, numele dat acestei primate, Purgatorius, vine de la locul în care a fost descoperit pentru prima dată: Purgatory Hill, un deal aflat în estul statului american Montana.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 22-10-2012 - 15:11

Peste 5000-6000 de anisori ,daca niscaiva EXTRA- TERESTRI vor avea curiozitatea sa investigheze zonele adiacente punctului 0 (recte actualul DEVESELU ) vor fi extrem de contrariati sa gaseasca niscaiva PIGMEI fosilizati in propriul excrement , si asa il vor boteza si pe BULA (Bwullache )din PURGATORIUL …dilimandroS !

BULA 22-10-2012 - 15:44

Esti ofticat de faptul ca iti sunt superior, de asta te tot iei de mine.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 22-10-2012 - 19:58

Te …supara-si digeaba !VIZITATORI ,intradevar nu vor putea aprecia CAPACITATEA si CARACTERUL tau, ma’h Bwullache ! Si nici APORTUL tau de TITAN al GANDIRII !Dar uite ca se supara si TENIA din Pogoanele Bz. Asta intradevar din coprocultura neaos Ro. chiar nu se va regasi nici macar in anarele viermilor inelati !Daca alde Bwullache are sansa imortalizari de doBi .TOCK la cateva meleoane de degrees farhneait, dobre sef de cuibusor in zona seismica maxima va fi …antrenat de freuNN seism ! ….

urbos 22-10-2012 - 15:24

Alta facatura a „cercetatorilor” americani urat mirositori. Aratarea din poza seamana a sobolan, pretext pentru ji dani sa se declare iarasi „alesi”.

BULA 22-10-2012 - 15:49

Au tupeu, de asta mint lumea ca sunt „alesi”. Dar partea proasta e ca sunt multi care ii si cred.