Acasa Stiinta-ITStiinta Sexul din plăcere, inventat de rechini

Sexul din plăcere, inventat de rechini

scris de Ziua Veche

Peştii preistorici înrudiţi cu rechinii de astăzi au practicat pentru prima dată în istoria Terrei sexul din pură placere, se arată într-un studiu preluat de Discovery News. Afirmaţia vine din partea unui grup de cercetători americani de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală din Los Angeles şi are la bază fosilele unor peşti placodermi descoperite în vestul Australiei.

Sexul a apărut acum circa 400 – 410 milioane de ani, în Devonianul Timpuriu, la peştii placodermi. „Studiul nostru arată că aceste specii dispărute aveau contacte sexuale, masculii inserând lichidul spermatic în abdomenul femelelor cu ajutorul unui organ în formă de cârlig care era situat pe înotătoarea abdominală”, afirma John Long, vicepreşedinte al Muzeului Naţional de Istorie Naturală din Los Angeles, şi unul dintre biologii implicaţi în proiect. În plus, adaugă acelaşi John Long, mitul conform căruia formaţiunile osoase care au dat naştere fălcilor au apărut pentru a înlesni procesul de hrănire este unul ireal. Fălcile au apărut ca o necesitate în actul sexual, chiar şi rechinii de astăzi folosindu-se de ele pentru a imobiliza partenerul sexual.

„Descoperirea este cu atât mai importantă cu cât copulaţia şi naşterea puilor vii erau cu mult mai răspândite şi mai vechi decât şi-au imaginat oamenii de ştiinţă”, concluzionează John Long.

Sursa: descopera.ro.