Acasa Stiinta-ITStiinta Terra: 8,7 milioane de specii de organisme

Terra: 8,7 milioane de specii de organisme

scris de M.A.

Pe Terra trăiesc 8,7 milioane de specii de organisme, din care 6,5 milioane pe uscat şi 2,2 milioane, în mediul acvatic, potrivit celei mai precise estimări realizate vreodată, publicate marţi în Statele Unite.

Biodiversitate (liverpool.nsw.gov.au)

Din cele 8,7 milioane de specii animale sau vegetale, numai 1,23 (adică 14,1% din total) au fost descoperite, descrise şi catalogate până în prezent, precizează cercetătorii de la Census of Marine Life (Recensământul vieţii marine), autorii studiului apărut în revista americană PLoS Biology, transmite Agerpres.

Estimarea, realizată pe baza analizelor efectuate cu ajutorul ultimelor tehnici taxonomice, permite restrângerea semnificativă a cifrelor avansate înainte, care mergeau de la trei la o sută de milioane de specii vii.

‘Problema a frământat de-a lungul secolelor mulţi oameni de ştiinţă şi rezultatul nostru, asociat cu alte cercetări asupra răspândirii şi numărului speciilor, este deosebit de important deoarece activităţile umane şi impactul lor accelerează rata extincţiei’, spune Camilo Mora, principalul autor al studiului.

Potrivit lui, ‘multe specii ar putea dispărea chiar înainte să aflăm de existenţa lor, funcţia lor unică în ecosistem şi potenţiala lor contribuţie la îmbunătăţirea vieţii oamenilor’.

1 comentariu

BULA 25-08-2011 - 09:29

Viata este o minune, o forma superioara de organizare a materiei.