Acasa Stiinta-ITStiinta Unde se află cimitirul de comete

Unde se află cimitirul de comete

scris de A.H.

O echipă de astronomi a anunţat descoperirea unui vast „cimitir de comete” în cadrul Centurii de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, iar unele dintre aceste comete adormite ar putea fi trezite de atracţia Soarelui, conform AFP.

„Am descoperit un cimitir de comete”, a declarat Ignacio Ferrin de la Universitatea Antioquia (Medellin, Columbia). Compuse dintr-un amestec de gheaţă şi praf, cometele se numără printre cele mai mici obiecte din sistemul solar. Pe măsură ce se apropie de Soare, căldura acestuia topeşte gheaţa, iar în urma acestui proces cometele lasă în spatele lor o „coadă” de gaze şi de praf care reflectă lumina solară.
Majoritatea cometelor observate au orbite foarte eliptice, ajungând foarte rar în apropierea Soarelui. Alte comete trec însă mai frecvent prin apropierea Soarelui, cea mai celebră fiind cometa Halley, care reapare o dată la aproximativ 76 de ani.

De obicei se consideră că aceste corpuri cereşti au două origini posibile: Centura lui Kuiper, situată dincolo de planeta Neptun şi respectiv Norul Oort, situat dincolo de planetoidul Pluto, la distanţe extreme faţă de Soare.

Însă astronomii au descoperit în ultimul deceniu cel puţin 12 comete active într-o a treia regiune a sistemului solar, Centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, regiune considerată până recent doar un „depozit” pentru asteroizi – obiecte cosmice compuse din metale şi rocă.

„Am constatat că unii asteroizi nu sunt nişte roci moarte, ci comete adormite care ar putea oricând să revină la viaţă dacă energia pe care o primesc de la Soare va creşte cu doar câteva procente”, conform explicaţiilor lui Ignacio Ferrin. „Aceste obiecte sunt cometele Lazăr, pentru că pot reveni la viaţă după ce au rămas adormite timp de mii sau poate chiar milioane de ani”, a mai adăugat el, făcând trimitere la personajul biblic adus înapoi din morţi de Iisus.

Detaliile acestei descoperiri sunt publicate în ultimul număr al revistei Societăţii Regale de Astronomie din Marea Britanie.

CONGO 03-08-2013 - 15:18

digitale, digitale, sa-ti mai pui si tu o floare in chiloti bah, la decedatu

digital 03-08-2013 - 15:20

cu o floare la mătta, oriunde-oricând!

tomi 03-08-2013 - 17:20

PTIUU satana, ma Digital tu te-ai indragostit de CONGO, sau poate vrei si tu un bilet de intrare pe gratis ca huhu la parcul de distractii din Neghev unde lucreaza amicul meu.

digital 03-08-2013 - 17:23

ce mă, nu ți-a priit concediul în românika?!

tomi 03-08-2013 - 18:16

ba c-o fost binye, cum nu. Va aud cum pligeti toata ziua de scumpete. Romania este Paradisul ieftinirilor. Cam tot ce am cumparat costa pe la jumatate sau un sfert decit la noi. Veti vedea cind va baga pa git euro ce-o sa mai plingeti dupa leu. La momentul de fata leul si shekelul sint la paritate fata de dolar si euro. O masa copioasa la restaoranul hotelului Parc din Moneasa unde am pertecut vreo trei zile costa fix 20 de lei. La noi un meniu identic la restaorant te costa pe putin 120 de secheli.
Asa ca ia mai taceti din gura si rugati-va Domnului sa treaiasca presedintele Basescu cit mai mult si sa fie viitorul prim ministru al noului guvern.

digital 03-08-2013 - 18:27

da ce-ai mâncat la moneasa de 20 de lei, gheare de pui?!
iar cu euro să-ți pui pofta-n kui, România nu vrea euro, s-a ars destul cu ue!

digital 03-08-2013 - 19:14

Moneasa aia e fieful vostru?!
unde ați cumpărat terenuri ilegal pe prețuri de nimic sau simbolice,cu ajutorul primarilor și judecătorilor corupți?!
normal că e ieftin așa!!!!
hahaha!

digital 03-08-2013 - 17:26

ai avut și tu okazia, odată-n viață să te ”deskătușezi”, dar ca orice fraier care ești, fraier ai ratat-o!
ai fost degeaba în concediu, papagalule!

ValVerde 03-08-2013 - 18:23