Acasa Stiinta-ITStiinta Un american şi doi japonezi au câştigat Nobelul pentru chimie

Un american şi doi japonezi au câştigat Nobelul pentru chimie

scris de Ziua Veche

Laureatii Premiului Nobel pentru chimie-foto AgerpresPremiul Nobel pentru chimie pe 2010 a fost decernat, miercuri, cercetătorilor Richard Heck, Ei-Ichi Negishi şi Akira Suzuki, pentru studii efectuate în domeniul sintezei organice.Americanul Richard F. Heck (Universitatea Delaware/ SUA) şi japonezii Ei-Ichi Negishi (Universitatea Purdue/ SUA) şi Akira Suzuki (Universitatea Hokkaido/ Japonia) au fost recompensaţi, miercuri, cu premiul Nobel pentru chimie pe anul 2010 pentru cercetările lor din domeniul sintezei organice, a anunţat comitetul Nobel.

Sezonul premiilor Nobel pe 2010 a debutat luni, când cercetătorul britanic Robert Edwards a fost recompensat cu premiul pentru medicină, pentru descoperirile sale în domeniul fertilizării in vitro. Marţi, cercetătorii de origine rusă Andre Geim şi Konstantin Novoselov au primit premiul Nobel pentru fizică pe 2010 pentru descoperirea grafenului, un material cu o structură bidimensională, obţinut din grafit.

Premiul Nobel pentru literatură va fi anunţat joi, 7 octombrie, anunta Mediafax.Premiul Nobel pentru economie va fi decernat luni, 11 octombrie. Premiul Nobel pentru pace – singurul atribuit de Norvegia, conform dorinţei exprimate de fondatorul prestigioaselor distincţii, Alfred Nobel – va fi anunţat vineri, 8 octombrie.

Laureaţii vor primi câte o medalie din aur şi un premiu în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (1,09 milioane de euro), care poate fi împărţit între cel mult trei câştigători pe fiecare categorie.