Acasa Stiinta-ITStiinta Vezi care este noua metodă de tratare cu succes a paraliziei

Vezi care este noua metodă de tratare cu succes a paraliziei

scris de A.B.

Paralizia totală sau parţială ar putea fi vindecată. Cel puţin, aşa arată rezultatele unui studiu efectuat de specialiştii de la Universitatea din Zurich.

paralizat

foto: ziarelive.ro

Potrivit unui studiu publicat în revista Science de cercetătorii de la Universitatea din Zurich, şoarecii răniţi la nivelul coloanei vertebrale, care sufereau de paralizie totală sau parţială, au putut să meargă din nou graţie unei stimulări electrice şi chimice şi unui tip special de harnaşament robotizat.  Studiul, publicat şi început în urmă cu cinci ani la Universitatea din Zurich, evidenţiază o schimbare profundă a felului în care oamenii înţeleg funcţionarea sistemului nervos central, afirmă autorii cercetării, citaţi de AFP. Ei au subliniat, însă, că oamenii de ştiinţă nu sunt deocamdată siguri că tehnicile de reeducare similare ar putea fi utilizate cu succes pe oameni. Cu toate acestea, regenerarea nervilor observaţi (pe şoareci) ar putea conduce la conceperea unor metode noi de tratament contra paraliziei.

„După două săptămâni de neuroreeducare, în combinaţie cu o stimulare electrochimică şi folosind un harnaşament robotizat, şoarecii din experimentul nostru nu doar că s-au arătat pregătiţi pentru a merge din nou, ci au reuşit într-un timp destul de scurt să alerge, să urce treptele unor scări şi să evite obstacole”, a spus medicul Gregoire Courtine. El a adăugat  că şoarecii din experiment au devenit veritabili atleţi, în condiţiile în care cu doar câteva săptămâni înainte erau complet paralizaţi. „Este vorba în aceste cazuri de o recuperare de 100% în ceea ce priveşte mişcările voluntare”,  a explicat Courtine.