Acasa Stiinta-ITStiinta Vezi ce alimente te fac mai deştept

Vezi ce alimente te fac mai deştept

scris de A.B.

Alimentele naturale şi medicamentele naturiste sunt mai puternice decât orice alt medicament destinat prevenirii bolilor creierului. Ele asigură aportul necesar de nutrienţi şi îmbunătăţesc memoria.

salata-varza-rosie

foto: bucatarul.net

Nu te aştepta să devii un geniu dacă mânănci fructe şi legume sau alte alimente sănătoase. Dar cu siguranţă vei fii mai sănătos şi mai energic. Sfatulparintilor.ro prezintă câteva dintre alimentele care iţi îmbunătăţesc viaţa.

1. Varza roşie. Antocianii din varza roşie nu ajută numai la sănătatea minţii, ci şi la menţinerea sănătăţii cardiace şi oferă protecţie împotriva cancerului. Alte astfel de legume crucifere foarte sănătoase sunt şi conopida, varza de Bruxelles şi broccoli. Toate sprijină sănătatea şi împiedică apariţia cancerului, au rol de detoxifiere a organismului şi te apară de infarct.

2. Grăsimile sănătoase. Grăsimile din lactate, carne slabă şi uleiuri sunt importante pentru producţia de acetilcolina, crucială pentru formarea memoriei şi integritatea neuronilor. Peştele si fructele de mare sunt o cale bună de a-ţi mări aportul de grăsimi sănătoase. Consumă somon, char, păstrav, sardine pentru uleiul omega-3 important în sănătatea creierului.

3. Roşii. Licopenul din roşii este un antioxidant puternic care luptă împotriva bolilor neutralizând radicalii liberi, moleculele ce afectează sau distrug celulele nervoase.

4. Ghimbirul. Este unul dintre ceii mai buni anti-inflamatori naturali. Nu numai că blochează formarea compuşilor ce duc la boli degenerative precum Alzheimer sau Parkinson, dar scade aciditatea din corp. Alte alimente precum oregano, scorţişoara, cuişoare conţin antioxidanţi şi sunt benefice creierului.

5. Fasole, mazăre, legume si soia. Sunt scăzute în grasimi şi bogate în proteine şi ţin la distanţă bolile cardiace şi cancerul de prostată. Fasolea conţine cantităţti mari de tiamină, o vitamina B importantă în activitatea corectă a celulelor creierului si a funcţiilor cognitive.

6. Fructele de pădure. Afinele şi căpşunile au mulţi polifenoli, o categorie de flavonoide. Studiile aratş cş aceste fructe pot inversa anumite efecte ale declinului creierului datorat de îmbatranire. Fructele de pădure protejează împotriva cancerului şi pierderii celulelor creierului.

7. Nucile. Sunt o sursă importanta de omega-3, care impiedică declinul funcţiilor motorii şi cognitive. Cercetările arată că o combinaţie de omega-3 si uridin (găsit în sfecla de zahăr sau melasa) creşte rezilienţa creierului şi îmbunătaţeşte funcţionarea celulelor. Acest duo, de asemenea, echilibrează neurotransmitatori instabili care pot provoca depresie şi alte tulburări de dispoziţie.

8. Galbenuşul de ou. Colina din galbenuşurile de ou âmbunătăţeşte memoria, ânvăţarea şi cunoaşterea. Noi studii arată că această substanţă poate âmbunătăţi celulele distruse ale creierului datorită expunerii la alcool în timpul sarcinii. Colina stimulează producţia de celule, care creşte memoria şi funcţia cognitiv. Alte surse de colina sunt laptele degresat, laptele matern, nuci, şi carne.

9. Rozmarinul. Acest condiment, cu conţinut de antioxidanţi, combate efectele negative ale îmbătrânirii şi oferă protecţie împotriva demenţelor si Alzheimerului. Rozmarinul conţine de asemenea şi acid carnosic care te protejează de atacuri cerebraleşsi degenerări ale neuronilor.

10. Avocado. Magneziul este implicat în nenumarate funcţii biologice şi chimice ale corpului uman, mai ales în stabilizarea tiparelor cerebrale şi în creşterea fluxului de sânge la nivelul creierului. Avocado şi anghinarea sunt bogate în magneziu. La fel şi cerealele integrale şi nucile.