Acasa Stiinta-ITStiinta UPDATE Vezi ce se ascunde în perna ta

UPDATE Vezi ce se ascunde în perna ta

scris de M.A.

UPDATE (la cererea cititorilor): Medicii au dat câteva sfaturi pentru protejarea de posibilele infecţii provocate de microbii din perne:

– dacă suferiţi de alergii ar trebui să folosiţi perne sintetice şi să le acoperiţi cu feţe de pernă anti-alergeni;

– distrugeţi gâzele spălând pernele regulat la o temperatură de 60 de grade sau punându-le în congelator pentru 24 de ore;

– spălaţi pernele o dată la trei luni, folosind o cantitate mică de detergent şi clătindu-le de două ori;

– în zilele călduroase şi însorite de vară întindeţi pernele afară, să se usuce; bacteriile şi fungii mor în mediile uscate.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că până la o treime din greutatea pernei pe care dormim în fiecare noapte poate fi reprezentată de piele moartă, gâze şi fecalele acestora.

acarieni (radicalle.com)

foto: radicalle.com

Pernele sunt medii ideale de înmulţire a bacteriilor care provoacă gripă, vărsat de vânt sau chiar lepră, scrie dailymail.co.uk. În timp ce unele dintre gâzele periculoase pot fi găsite numai în pernele din spitale, altele îşi pot face cuiburile în pernele din locuinţa fiecăruia, spune medicul Arthur Tucker, care a studiat „sănătatea” a sute de perne folosite de pacienţi în spitale, transmite Mediafax.

Testele au arătat niveluri ridicate de contaminare la exteriorul pernelor, iar în unele cazuri şi în interiorul acestora. Unele dintre perne erau contaminate cu bacteria E.coli sau germeni care provoacă infecţii respiratorii şi urinare. Multe dintre pernele din spitale aveau mai mult de un milion de stafilococi care produc infecţii severe la persoanele cu sistemul imunitar slăbit pe un milimetru de material.

„Dacă vrei să obţii un mediu propice pentru cultivarea bacteriilor, perna este cel mai bun pe care îl poţi avea. Este un burete umed care absoarbe fluidele corporale de mai multe tipuri. Acest mediu este păstrat la temperatura ideală de corpul cald care stă pe el”, a declarat Duncan Bain, directorul tehnic al unei companii producătoare de perne.

Co-fondatorul companiei a declarat că aceasta nu este o problemă doar a spitalelor, ci a tuturor celor care vor să doarmă bine noaptea. Medicul Arthur Tucker avertizează că schimbarea feţei de pernă nu este suficientă pentru a ne proteja de bacterii. „Oamenii pun o faţă de pernă care arată şi miroase frumos, dar de fapt învelesc în ea ceva cu adevărat dăunător”, spune medicul.

Evelina Negara 23-06-2011 - 16:42

Invățați de la japonezi să dormiți pe tatami, jos! :))))

CALUGARUL. 23-06-2011 - 23:49

Interesant articol, dar nu ni se spune ce putem face ca sa diminuam pe cit se poate contaminarea cu bacterii a pernelor pe care dormim? Faceti-va treaba pina la capat, bre! Ce i-ati facut lu’ Mihaela Carlan?

urbos 24-06-2011 - 00:02