Acasa Stiinta-ITStiinta Viaţă pe Marte? Scad şansele

Viaţă pe Marte? Scad şansele

scris de L.M.

Sonda americană Curiosity a negat probabilitatea vieții pe Marte, nedetectând metan – gaz care semnalează adesea activități biologice – în atmosfera Planetei Roșii, relatează Agerpres, care citează AFP.

Curiosity

Viaţă pe Marte? Scad şansele (foto: nasa.gov)

Potrivit măsurătorilor efectuate de robot, acest gaz, produs în proporție de 95% de microbi pe Pământ, dacă există în mediul de pe Marte, nu poate reprezenta mai mult de 1,3 părți la miliard ca volum, adică a șasea parte din nivelul estimat anterior, a precizat o echipă de cercetători într-un studiu apărut joi în revista americană Science.

De zece ani, oameni de știință au analizat tranșe de metan din atmosfera marțiană. În martie 2003 s-a măsurat un nor de metan de 19.000 t din apropierea ecuatorului planetei, însă observațiile au fost făcute de pe Terra sau de pe aparatele de pe orbita lui Marte.

În măsura în care metanul, cea mai abundentă hidrocarbură din sistemul solar, poate fi semnul activităților biologice, anunțul a declanșat controverse asupra originii acestui gaz și a trezit speranțe în privința vieții pe Marte. Însă măsurătorile atmosferei efectuate de un spectrometru cu laser, foarte sensibil, de la bordul lui Curiosity (care s-a așezat pe Marte în august 2012) nu au pus în evidență urme de metan, spre marea surprindere a oamenilor de știință.

„Rezultatul, foarte important, ne ajută să ne reorientăm eforturile în privința posibilității existenței în prezent a vieții pe Marte„, a spus Michael Meyer, coordonator științific al explorării planetei Marte la NASA.

1 comentariu