Acasa Top SecretArmata Adevărată umilire a Armatei

Adevărată umilire a Armatei

scris de Doru Dragomir
2.466 Afisari

 Am asistat vineri seară pe Realitatea TV la o emisiune “Ediţie Specială” care se anunţa  devastatoare, cu zeci de invitaţi din partea societăţii, a militarilor cu doi moderatori şi doi reprezentanţi ai partidelor aflate la putere . 

 Generali rezervisti Deşi emsiunea se voia dedicată  onoarei militare, cu accent pe onoarea domnului Oprea,  am asistat la o emisiune a dezonoarei militare. Îmi era teamă încă de la început că emisiunea va cădea în ridicol şi se va transforma într-un balamuc ca la întâlnirile acelea de crâşma în care toţi vorbesc şi nu mai ascultă nimeni şi aşa a fost. Înspre sfârşit vedeai ba ofiţeri conştiincioşi stând cu mâna pe sus şi aşteptând să li se dea cuvântul, ba alţi băieţi vânturând nişte hârtii ca Vadim  când a fost evacuat, ba generali şi colonei care voiau să aibe ei ultimul cuvânt, ba comicarii cu “cine spune cel mai frumos o poezie”.

 Dar nu asta a fost grav sau dezonorant, în ultima instanţă suntem fii ai acestei naţii şi îi purtăm  calităţile şi defectele cu toţii. 

 Partea tristă este că am căzut în cursa întinsă de realizatori şi ne-am apucat să dăm cu noroi în haina militară  chiar dacă era purtată de cineva care nu o merită şi nu îi făcea cinste. Să vezi un grup de militari (din respect pentru haină militară nu am folosit alt cuvânt ) întărâtaţi şi asmuţiţi cu abilitate de doi moderatori “binevoitori “cum uită de respecatul pentru haina pe care au purtat-o şi ei, sfâşiind  o altă haină militară sub care se ascunde un “infractor” este umilitor atât pentru infractor cât şi pentru cel ce îl atacă . Departe de a fi un apărător al lui Oprea, departe de a fi  un simpatizant al vreunui partid, mi se pare lipsit de demnitate ca tu miltar să îl târăşti într-o albie de porci pe un alt om îmbrăcat în aceeaşi haină ca şi ţine, cu atât mai mult cu cât i-ai fost coleg cândva. Să spui într-o astfel de emisiune,  şi o ţara întreagă să audă că locotenentul Oprea, sau subofiţer ce era, lua un kg. de carne de la popotă să îl ducă nu ştiu cui să facă un grătar sau să spui că domnul Dobriţoiu şi alţi câţiva “ce general, care general, Oprea pentru mine nu este general” mi se pare  sub demnitatea unui militar, sub demnitatea unui general. Oprea nu e general pentru Dobriţoiu, Dobriţoiu nu e general pentru Iordănescu, Iordănescu nu e general pentru  Onţanu şi nici unul  nu e general pentru  omul de rând. Şi atunci, despre  a cui onoare vorbim ?

 Mi se  pare că ne-am umilit singuri şi am arătat  lumii că nu merităm cu nimic ceea ce cerem, adică respect, şi sub nici o formă, un leu în plus la pensie , atâta vreme cât prin comportament nu ne deosebim cu nimic de să zicem biciuşcarii din colţul birtului. Dacă noi, foştii miltari vorbim astfel despre un alt fost militar-bun sau rău- cum să ne aşteptăm să vorbească cei din afara acestei profesii ? Ce respect să cerem de la alţii dacă noi nu ne respectăm între noi ? Şi ca un  corolar, mai vine şi domnul Dogaru şi spune “noi nu suntem militari, noi nu mai avem onoare, noi suntem asistaţi “.Domnule Dogaru, trebuia să precizaţi că asta vrea domnul Boc, nu că noi gândim aşa . Este o diferenţă. Poate dumneavoastră  nu aţi reuşit niciodată să fiţi militar, dar noi da, şi vom rămâne, orice ar face Boc.

 Din nou televiziunea a reuşit să ne manipuleze şi să ne facă să arătăm  singuri  cât respect merităm.  Daca noi nu ne respectam singuri şi între noi, să nu cerem altora sa ne respecte.

Au fost totuşi şi unii  care au reuşit să-şi păstreze demnitatea şi să puncteze câteva lucruri cu adevărat de interes. Domnul Bucoveanu a arătat clasei politice că fără o armată devotată şi conştientă , acum, la această oră, ei ar fi fost în locul lui Ceauşescu, iar noi în locul lor. Sau domnul Vasile Zărnescu, cel care a ridicat o problemă mai gravă decât pensia unui militar, şi anume , de ce titulatura ministerului nu mai este “ Ministerul Apărării Naţionale”  ci doar  Ministerul Apărării. De ce, întreba domnul Zărnescu, “pe cine apărăm acuma, nu mai apărăm naţiunea ? A cui armată suntem acum ? “Nu  este o întrebare retorică, este o întrebare de fond, o întrebare majoră la care ministrul  trebuie să răspundă. 

Astfel de subiecte trebuiau să dezbată militarii români, fie ei şi în rezervă. Problema pensiilor se rezolvă în faţă justiţiei, iar  la tv se discută probleme de importanţă naţională, iar dacă totuşi se discută pensiile, atunci se discută cu demnitate, cu argumente, cu calm, nu cu circ. 

   Dar cum spunea tot domnul Zărnescu, guvernul şi televiziunea au reuşit să ne bage în sac, ca  pe şobolani şi din când în când mai scutură sacul, că să nu avem timp să ne organizăm. 

46 comentarii

Pribeagul 16-01-2011 - 22:16

@ Florin

“Din câmp, de-acasă, de la plug
Plecat-am astă-vară… ”

Si prin multa munca si stradanie am ajuns muncitori calificati, profesori, medici, ingineri, ofiteri …; prin activitatea noasta am cautat sa construim o tara normala, in care sa traim normal.

Cum spune Adrian:
Credeam intr-o normalitate care mi se parea fireasca.

Din pacate situatia a scapat total de sub controlul societatii civile si conducerea a ajuns pe mina unor loaze care au facut tot felul de prostii, au pus la cale jaful tarii prin care sursele si avutia tarii au ajuns in buzunarele fara fund ale unor nenorociti neispraviti. Nu le-au fost indeajuns avutia tarii si venitul bugetului de stat, au mai facut si jefuit imprumuturi de zeci de mld de euro. Modaliatile jafului : umflarea cu cca 56% a aparatului bugetar; acordarea de salarii si pensii nesimtite, zeci de sporuri, care mai de care mai exotice, prime peste prime – chiar si pentru muraturi, al nspelea salariu; plata unor lucrari, servicii, materiale medicamente etc, supraevaluate – se cheltuie zeci de mil de euro pe flori si fire de iarba, s-au cheltuit zeci de mld de euro cu autostrazile, dar ele nu-s, etc.

Acum, cu prilejul restructurarilor, se externalizeaza diverse activitati, care sigur vor costa mult mai mult decit inainte. Cred ca nu se va economisi nimic in urma acestor restrucrurari.

Pe lungul drum al tranzitiei agricultura, industria sunt pe drumul desfiintarii, cauza pentru care milioane de romani au plecat sa-si caute mijloace de existenta in alte tari. In aceste conditii, cum sa aiba bugetul veniturile necesare asigurarii salariilor bugetarilor, pensilor, investitiilor? Chiar daca ar fi bani, cine sa mai faca lucrarile?

In invatamint este jale.

Este pe cale de desfiintare sistemul de sanatate. Nu va trece mult si, dupa mersul vremurilor, va fi greu sa gasesti un medic in “spitalele” noastre. Conducatorii (Iliescu, Basescu au dat exemplu) si imbuibatii fug si se trateaza in strainatate. Dar ceilalti, fara mijloace… vai de… noi!

Desi amaritul de Basescu in prima campanie electorala s-a angajat sa ia masuri de stirpire a risipei, jafului, hotiilor, evaziunii, ingineriilor financiare ale baietilor destepti, a ajuns sa faca economii si sa taie salariile si pensiile amarite, cele sub 1000 lei/luna. Hotii si jefuitorii sunt bine mersi.

Fara nici o retinere, Basescu, in stilu-i caracteristic, poate sa hahaie si el: Sistemul m-a invins!

Dar,
suntem cetateni si oameni normali. Vom gasi solutii sa inlocuim proasta guvernare, daca nu-si revine. Ar fi timpul sa apara un roman puternic, sa mobilizeze societatea civila pentru urmatoarele alegeri, ca sa nu ne intoarcem la cei dinainte, care, dupa cum am vazut, nu-s mai buni decit actualii.

“Noi suntem români ca brazi
Noi suntem români ca graul
Noi suntem români ca focul
Noi suntem români

Tara noastră e a noastră
Vârf de jale si de dor
Dulce arsiţă albastră
Ca lumina ochilor

Tara noastră-i ţara noastră
Dulce pajişte albastră
Aripă sculptată-n dor
De lumina ochilor”

romeo 17-01-2011 - 02:10

Se spune ca daca tii doi soareci intr-un sac trebuie sa il agiti tot timpul ca sa nu se organizeze si sa iti roada sacul, eee base asta a incercat dar fostii militari taman asta stiu sa se organizeze cand agiti sacul, ce se fac ei guvernantii daca fostii militari isi aduc aminte de depozitele de armament, de tunelele secrete pe care le-au construit la Casa Poporului, la MApN la fostul CC si la allte locatii din astea strategice, fostii genisti isi aduc aminte cum se fabrica exploziv din igredinte aparant inofensive pana le combini in cantitatile critice, fostii ofiteri de informatii si contrainformatii din SRI SIE MApN MI si restul structurilor militarizate scot toate dosarele din arhiva creierului, se pare ca printre pensionarii militari nu sunt doar cozi de topor ci si oameni de calitate si cu aptitudini deosebite, ia ganditi-va ca ei se pot organiza si devenii autonomi si independenti si pot face chiar multe….. E domnilor de la guvernare a-ti aprins niste paie dar nu stiu cum veti stinge focul

Mens sana in corpore sano 17-01-2011 - 09:17

Un erou.un adevarat comandant.Elevii care au trecut prin scoala Slatina nu v-au uitat.Va multumim pentru tot ce a-ti facut si pentru tot ce face-ti pentru noi.

Gheorghe 17-01-2011 - 11:10

Nu vreau sa comentez mai mult decat este deja comentat de cei care si-au spus parearea inaintea mea.Vreau in schimb sa adaug un lucru care a fost trecut cu vederea de domnii cu grade militare mari care au participat la discutii in cadrul emisiunii de la realitatea tv.
Din cei 43 ani de munca in economie ca specialist cu inalta calificare am lucrat 30 ani in intreprinderi militarizate.Deci eram angajat civil-statut avut tot timpul cat am lucrat.Cadrele militatre transferate in industrie beneficiau de toate bonusire date de armata,nu le mai inventariez.Noi civilii lucram zi lumina si sambata si dumineca, ca sa echipam armata si sa asiguram exportul de tehnica militara.Acum noi fostii civili din industria militara avem pensii ca oricare a lucrat in industrie.Pensiile noastre sunt mai mici de 1/2 ca a pensiile militarilor cu care lucram.Despre acesti oameni nimeni nu spune nimic si noi ca si atunci consideram ca trebuie sa primim in raport cu cat am contribuit.
Armata noastra inainte de 1989 in majoritate executa lucrari agricole,lucra la constructia canalelor si drumurilor etc.. Faceau in general lucrarile necalificate si erau conduse de ofiteri care erau supraveghetori pentru disciplina.Nici vorba de lupta pentru apararea tarii.Cred ca daca am fi fost atacati de cineva tot armata de voluntari civili ar fi fost cea mai activa.
Ajunge cat am spus si cred ca va pun pe ganduri daca analizati cine cere drepturi nerusinate din armata.

liviu1 17-01-2011 - 12:44

Foarte corect acest punct de vedere. Acelasi exemplu l-am adus si eu la inceputurile discutiilor acestora si unii mi-au cam sarit in cap … Am comparat exact 2 oameni care au lucrat cam acelasi lucru in aceeasi intreprindere militarizata dar care acum iau pensii exact in raportul de 1 la 2 ! Problema mai este si alta: pe langa beneficiile care le-au avut militarii au mai iesit si mai devreme la pensie !!! Nedreptate si inegalitatea este mult prea clara si evidenta numai ca nenorocirea este ca nu se poate face nimic ca daca le-ar da civililor pensii ca militarilor atunci s-ar deschide cutia Pandorei … SIngura solutie este sa le micsoreze militarilor pensiile corespunzator si putirintei tarii asteia ! Da, stiu ca este dureros si ca putini au curajul sa spuna lucrul asta, numai ca asta este singura solutie corecta. Mi-ar fi usor si simplu sa fiu ipocrit sau inocento-tembel si sa scriu ca trebuie facut altfel … Practic toti civilii ar trebui sa se alinieze la pensiile militarilor numai ca tara asta nu are cum sa suporte aceste cheltuieli. Daca am tacut pana acum din gura si i-am lasat pe toti neavenitii sa jefuiasca aceasta tara, am fugit repede la pensie negandindu-ne ce o sa se intample mai tarziu, atunci ne meritam pe deplin soarta ! Iar militarii ar face bine sa mai plateasca si ei mai ales ca au jurat credinta tarii asteia !!!

spartacus 17-01-2011 - 12:21

Domnule Gheorghe , ai dreptate. Stiu ca ati beneficiat de spor MAN la salariu, si ar fi normal sa beneficiati de un asemenea spor sau ceva echivalent si la pensie . Atia lucrat in industria de aparare, o industie riscanta , in conditii speciale si cu privatiuni multiple . AR TREBUI SA SE FORMEZE O ASOCIATIE A FOSTILOR LUCRATORI CIVILI DIN MAN SAU UNA DIN ASOCIATII SAU SINDICATUL SA VA PREIA APARAREA DREPTURILOR. AVETI DREPTATE.

Neacsu 17-01-2011 - 12:25

De acord cu domnul Ghoerghe. Ar trebui ca sindicatul sa se zbata si pentru drepturile lor. Au fost colegii nostri de serviciu. Au suportat aceleasi ppriatiuni .

Neacsu 17-01-2011 - 13:40

Liviu 1
Da-mi voie sa te contrazic . Acesti oameni totusi nu au fugit repede la pensie , au fost disponibilizati, pentru ca Romania trebuia sa intre in NATO si NATO nu accepta o Romanie cu o armata asa mare . Si atunci au impus Romaniei niste conditii de aderare care trebuiau indeplinite daca voiam sa fim tara membra NATO, decizie luata tot de politic, nu d emilitari. Deci deciziile au fost luate peste capetele celor ce au fost imbiati sa plece mai devreme din armata. Pentru a sprijini Romania in indeplinirea acestui deziderat, NATO a sprijinit financiar in cadrul unui program clar compensarea acestor impingeri la pensionare , propunand si un program de reconversie . Iar acele salarii compensatorii s-au dat tocmai ca o compensare a serviciului pierdut.De fapt salarii compensatorii s-au dat si civililor care au fost disponibilizati, si nu am vazut nici un miltar sarind la gatul civililor ca au luat salarii compensatorii . Concluzia, nu cadeti in capcana intinsa de guvern prin invrajbirea categoriilor sociale . Divide et impera este un principiu pe care regimul basescu il aplica cu succes dar se pare ca are si asupra lui, de vreme ce prinde asa de bine .

liviu1 19-01-2011 - 18:45

Sa nu amestecam lucrurile … Intr-adevar, cei care au fost ademeniti cu pensii nesimtite si cu perspectiva de a le manca mai mult timp decat au cotizat (unii dintre ei iesind la pensie si la varsta de 40 de ani !) in conditiile in care cotizatia a fost cel mult 10% din pensia nesimtita, aceia au poate cea mai mare dreptate sa se ia de aia de i-au inselat. Insa eu am ce am cu „integralistii”, cu aia de se dau mari patrioti si muncitori, cu aceia care pana acum nu au zis nimic si se trezeste deodata in ei „patriotismu’ ” ! Aceiasi politicieni care le vin lor de hac acum au dus tara la dezastru, au furat-o si au obligat-o sa se prostitueze in fel si chip (culmea, facandu-ne sa mai si multumi pentru asta !), in timp ce domnii care i-au jurat credinta nu au zis nimic, s-au ascuns sub fustele politicienilor … Mari colonei, acum generali (ca pana si gradul acesta de general a fost pervertit, ca mai toate titlurile si gradele in tara asta de carton !) care se tot lamenteaza so se vaita in timp ce au avut puterea au stat la mana si la toanele politicienilor, care au sters cu ei pe jos ei fiind mandri ca au respectat ordinele !!! Sa fim seriosi domnilor … Minciuna care troneaza in tara asta si care este alimentata de noi toti ne va distruge si ne va aduce la adevaratul nivel mental la care suntem, adica cel de slugi pe plantatie !!!

Neacsu 17-01-2011 - 14:01

rectificare: a se citi, : ” are si asupra cui ” de vreme ce prinde asa de bine .

Camil 19-01-2011 - 19:14

D-le Marin Neacsu, ai trecut de partea lui Oprea? Cu cat te plateste mafiotul (asa l-a numit Basescu, pe cand era in cealalta famiglie, toata presa o spune)?
You are truly pathetic, pal!

neacsu 19-01-2011 - 22:11

Camil.
De unde ai ajuns la concluzia asta ? Din faptul ca am un punct de vedere personal si apar haina militara ? Eu nu l-am aparat pe Oprea ci haina pe care cei ce o scuipa , indiferent cine sunt nu-mi sunt prieteni. Daca dumitale gestul unor militari de a scuipa o haina militara indiferent pe ai cui umeri se sprijinea este un gest de demnitate si mandrie pentru militari, atunci nu mai e nevoie sa te intreb daca ai inteles mesajul meu .

Europeanuul 19-01-2011 - 23:54

E adevarat ca jobul mercenarilor este asociat cu anumite riscuri, dar nu pentru toti. Eu personal nu vad o asa mare diferenta (nici macar simbolica) intre haina militara si salopeta de pe umerii unui mecanic la uzinele Dacia sau Ford sa zicem (contribuitor net, care isi castiga banii muncind „la banda”).

Presedintele Traian Basescu a „urcat”la gradul de general,cam 100 de oameni cu haine militare. Acestia vor fi in timp, beneficiarii altor pensii nejustificate. Cum comentati ?

P.S.
Sunt curios ce o sa explicati contribuabililor (in salopeta albastra – de la uzinele Dacia) care de fapt ar dori sa contribuie mai mult la educatia copiilor, dezvoltarea infrastructurii si plata pensiilor.

urbos 20-01-2011 - 01:03

Diferenta simbolica este ca in principiu ala se duce sa-si riste viata, pe cand tu la Dacia surubaresti.

neacsu 20-01-2011 - 09:39

Tocmai asta este durerea europeanule . Modul in care Oprea si Basescu au facut aceste avansari a facut ca haina militara sa fie purtata de salopetari si sa fie confundata cu salopeta. Faptul ca gradele au fost puse pe umerii unor nonvalori a facut-o sa isi piarda valoarea. Ai sesizat corect.

1 2

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS