Acasa Top SecretArmata Conferinţa Comitetului Militar al NATO. România solicită din nou un plan de contingenţă

Conferinţa Comitetului Militar al NATO. România solicită din nou un plan de contingenţă

scris de M.A.
37 afisari

Conferinţa Comitetului Militar al NATO. România solicită din nou un plan de contingenţă şi planificarea anticipată a apărării colective.

Conferinţa Comitetului Militar al NATO. România solicită din nou un plan de contingenţă

Conferinţa Comitetului Militar al NATO. România solicită din nou un plan de contingenţă

Şeful Statului Major General, generalul-locotenent Ştefan Dănilă, participă în perioada 13-15 septembrie, la Conferinţa Comitetului Militar al NATO, în formatul şefilor apărării, de la Budapesta. În cadrul conferinţei vor fi discutate subiecte precum abordarea strategică a situaţiei de securitate, transformarea NATO, Operaţia ISAF şi misiunea Resolute Support, din Afganistan.

Cu acest prilej, generalul-locotenent Ştefan Dănilă va reitera necesitatea planificării anticipate a apărării colective, respectiv importanţa unui plan de contingenţă pentru România.

Totodată, Armata României va susţine în continuare Iniţiativa de Forţe Interconectate (Conected Forces Initiative), ca soluţie pentru menţinerea nivelului de interoperabilitate a forţelor NATO. În acest sens, exerciţiile majore la nivel naţional vor fi în acord cu principalele exerciţii ale Alianţei, corespunzător obligaţiilor asumate de ţara noastră pentru asigurarea cu forţe şi mijloace a Forţei de Răspuns a NATO (NATO Responce Force).

Şeful Statului Major General va susţine, de asemenea, faptul că abordarea multinaţională de tip Smart Defence trebuie să presupună avantaje reciproce, contribuţia statelor în proiecte comune fiind condiţionată, în mod direct, de implicaţiile economice, de transferul de tehnologie.

În şedinţa CSAT din februarie 2013, pe orinea de zi a fost inclusă realizarea, în cadrul Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord (NATO), a unui plan de contingenţă pentru România.

18 comentarii

Marius Bâtcă 14-09-2013 - 16:11

🙂 Îmi vine să râd şi cu “spatele”! Colcăie forumul ziuaveche de “analişti”, dar nu se încumetă nimeni la subiectul ăsta.
Pentru voi, “specialiştii”, nu cred că e atât de greu de înţeles că este vorba despre planificare în vederea unei eventuale agresiuni militare la adresa României. Sau, poate, forumul e plin de atârnători de pe la servicii de peste tot, care nu au voie să “cârâie”? Dacă vă scoate cineva din “zona de confort” alocată, se aşterne tăcerea? Unde nu-i ordin, nu-i nici “plăcere” de a înjura sau aprecia! Nu-i aşa?

ValVerde 14-09-2013 - 16:43

Mai Batca, e adevarat ca colcaie forumul de „analisti”, dar noi sintem cititori care ne mai amuzam un pic in timpul liber.
Ceea ce e cu adevarat trist e ca colcaie ZV de autori pafaristi si timpitzei care au un singur merit: ne fac sa ridem (si e cu atit mai vesel cu cit nu e in intentia lor)

Iar ai cazut din pat cind visai „servicii” ???
Spune-mi tu un singur forumist care in mintea ta ar putea fi platit de cineva ca sa posteze la ZV, si am sa inteleg daca ai un singur neuron in stare de functionare sau doi neuroni deficienti.

Ca sa nu mai vorbim ca dai sa se inteleaga ca ZV ar fi suficient de importanta ca sa fie tarim de batalie intre spionii marilor puteri.

Cum ziceam…aveti meritul umorului involuntar.

Cit despre planul ala de contingenta si invazia trupelor straine pe la est…intotdeauna se fac planuri de contingenta, ca asa se joaca militarii. Intreaba-l pe Neacsum cum se juca el la ladita de nisip dupa ce gonea motanu’.

Cer plan de contingenta pentru ca vor avioane. Militarii vor jucarii si adevarul e ca trebuie sa le cumparati.
Nu ca ar veni rusii peste voi (mama, mama, ce gogomanie) dar pentru ca Romania s-a bagat pe bune dreptate in hora NATO si trebuie sa joace.
Sau voi credeati ca intrati in NATO si s-au terminat grijile: la circiuma ca altii ne pazesc….nuuuu, nenicule. E cu deranj si cheltuiala.

Adi 14-09-2013 - 18:54

asta inseamna ca trebuie sa scoata de la naftalina planurile de aparare facute de tatal meu. Sunt valabile oricind pentru armate dezarmate , fara tehnica si fara oameni in care cine intra nu mai iese si se pierde in haos. Era genial.

pista laszlo 14-09-2013 - 17:02

Ii zice continenta nu contingenta.

MalVerde 14-09-2013 - 18:04

Ori si cum i-ar zice, e o miscare basista de la CNSAT sa puna tara in obligatia urgenta sa cumpere portavioane sau mai stiu eu ce de foarte multi bani, cu dublu scop: sa incetineasca integrarea Basarabiei ca sa fie o criza lunga, si sa justifice rosii montane si gaze de sist in draci.

Bineinteles tembelul GazVerde o sa nege, dar noi ne cacam in prealabil pe parerile lui basiste, iar daca nu avem indeajuns prealabil, ne cacam direct pe dansul, si cu ocazia asta il facem GazMaro.

digital 15-09-2013 - 15:44

e contingență, bă păcăliciule!
îmi pare rău că trebuie să-i dau dreptate, vitălăului!

ValVerde 14-09-2013 - 17:37

Tocmai s-a anuntat ca Russia si SUA au ajuns la un acord in privinta armelor chimice ale lui Assad.

Vai de capul vostru de „analisti”
Briele !!! unde esti atotstiutorule ?

Acum Rusia are mina libera sa intre in Romania 🙂
Batca, te-ai kkt pe tine !

Marius Bâtcă 14-09-2013 - 17:53

@ ValVerde, pe tine, sigur!

ValVerde 14-09-2013 - 18:57

Batca, tu ai flashback-uri din curtea scolii, cursul primar ?

digital 14-09-2013 - 18:07

ia zi-i vitălăule, cum ai dedus tu că armele chimice ale lui…Assaad dă mână liberă Rusiei?!
ori suferi de boala vacii nebune!

ValVerde 14-09-2013 - 19:01

Ba da’ prost mai esti !!!
Pai nu stie tot romanu, tembelica, ca daca marile puteri isi dau mina in orice domeniu, e ca sa invadeze Romania, sa ne fure aurul, gazele, fiinta nationala si sa ne dea pe mina ungurilor, evreilor, masonilor si citeodata chiar congolezilor ????

Mare timpit ! Explica-i tu mai Batca ca romani ca asta ne pierd tara la barbut.

digital 14-09-2013 - 19:32

așa e mă, da ia explică-ne cum ți-ai vândut tu cetățenia, onoarea și demnitatea, pe o rulotă și pe un McChicken

briel 14-09-2013 - 19:03

Ce te agiti ?

Cu mana dreapta batem palma la intelegere, cu mana stanga trimitem armament la rebeli. Rusii fac la fel, cu dreapta strang mana americana, cu stanga trimit niste S300 pentru Iran.
Assad e pe aceeasi lista cu Gaddafi, numai ca situatia e mai migaloasa si cere mai mult timp. Putin vrea si el un Nobel ca Obama, sa se ia la un tango …

Tine steagu sus si fii vigilent ! Ce mai zice presa si tv-ul tau de Saudi Arabia ?

ValVerde 14-09-2013 - 19:10

🙂 Tie ce-ti mai zic blogurile alea cu 14 cititori?

Pai nu era, mai gurita, pentru gazele Siriei?
Ai schimbat discursul ?

Nu era „lovitura magistrala” a rusilor sau cum o mai numeai tu?
Nu au iesit americanii umiliti…a cita oara ???

Pai nu i-au jucat rusii cum au vrut ei?
Of…of…of…ai memorie scurta

briel 14-09-2013 - 19:25

N-ai retinut bine. Era vorba de gazele care trec prin Siria.

digital 14-09-2013 - 18:10

dănilă perpeleac suflă și el în lampa lui Alladin pe ultima sută de metri a kotrocenistului, poate, poate…ceva, dar nu știe că e oale și ulcele!

HUMOR NEGRU 14-09-2013 - 20:04

De ce au fost clasificate H.G.-S 1019/2010 si MS 132/2010? Pentru a nu afla opinia publica ca in M.Ap.N. toate majoretele au grupa speciala pentru un fals risc profesional!
La acest moment, grupele de munca aplicabile militarilor sunt prevazute in urmatoarele acte normative:

I. H.G. nr. 1294/2001. De retinut: Art. 6. “Locurile de muncã si activitãtile cu conditii deosebite, speciale si alte conditii, specifice pentru cadrele militare în activitate, sunt precizate în anexele nr. 1-6*), corespunzãtoare institutiilor prevãzute la art. 1 si care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre”. *) Anexele nr. 1-6 se comunică numai instituţiilor interesate.

II. Anexa nr. 1 originala la H.G. 1294/2001 este destinata M.Ap.N. si este aceasta. Atentie, anexa la H.G. nr. 1294/2001 clasifica grupele de munca en-gros, detalierea pe posturi fiind realizata prin norme metodologice proprii fiecarui minister. De retinut! Anexa 1 originala la H.G. 1294/2001 nu esta secreta, nefiind realmente nimic de ascuns.

III. M. 116/2002 este acesta, constituie metodologia de aplicare a H.G. 1294/2001 la M.Ap.N., deci face parte din H.G. 1294/2001. Este neclasificat! De retinut Art. 9: “(1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii care au trecut în rezervă potrivit prevederilor legale în vigoare începând cu data de 10.04.2001, beneficiază de drepturile acordate prin Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 şi prin prezentele norme metodologice, pentru perioada cuprinsă între data dobândirii calităţii de cadru militar şi data trecerii în rezervă.”

IV. Anexa nr. 1 originala la M. 116/2002 este aceasta. Anexa reia clasificarea en-gros pe grupele de munca din Anexa nr. 1 la H.G. 1294/2001, dar o detaliaza pe posturi. De retinut! Ca si in cazul Anexei 1 originale la H.G. 1294/2001, nici Anexa nr. 1 la M. 116/2002 nu esta secreta, nefiind realmente nimic de ascuns.

De aici incep misterele, mai ceva ca la Rosia Montana!

V. H.G.-S 1019/2010. Clasificat. Nu se cunoaste continutul. Cunoastem doar ca NU abroga H.G. 1294/2001. Mai cunoastem ca H.G.-S 1019/2010 a inlocuit Anexa nr. 1 originala la H.G. 1294/2001 cu clasificarea grupelor de munca en-gros, cu o alta anexa. In concluzie, H.G.-S 1019/2010 se rezuma ca principiu, la inlocuirea Anexei nr. 1 cu clasificarea en-gros a grupelor de munca la H.G. 1294/2001. Si atunci care este scopul clasificarii H.G.-S 1019/2010? Ascunde ceva noua anexa despre care nu trebuie sa aiba la cunostinta opinia publica?

VI. Noua Anexa nr. 1 la H.G. 1294/2001 impusa prin H.G.-S 1019/2010, are continut clasificat. Desi anexa initiala nu avea nimic de ascuns, cea noua mascheaza ceva. Ce oare, doar nu contine planurile de actiune ale Romaniei contra Chinei?

VII. M. 116/2002 ramane nemodificat ca ordin propriu-zis. Insa pentru a-i fi inlocuita vechea anexa nr. 1 urmare a aparitiei unei noi anexe prin H.G.-S 1019/2010, este necesar si un ordin de ministru.

VIII. M.S. 132/2010. Este ordin de ministru. Clasificat si acesta, fiind urmare a H.G.-S 1019/2010 la fel de clasificata. De retinut: M.S. 132/2010 nu abroga M. 116/2002. M.S. 132/2010 se rezuma ca principiu, la inlocuirea Anexei nr. 1 cu grupele de munca detaliate la M. 116/2002, astfel incat acestea sa corespunda cu clasificarea dupa noua anexa nr. 1 impusa de H.G.-S 1019/2010.

IX. Noua Anexa nr. 1 la M. 116/2002. Clasificata si aceasta. Teoretic, intrucat a ajuns de vreo 2 ani in spatiul public. De la aceasta anexa, putem deduce cu usurinta de ce a au fost clasificate atat H.G.-S 1019/2010, cat si M.S. 132/2010.

Analizand cu atentie continutul noii Anexe nr. 1 la M. 116/2002, se observa de la ani lumina distanta ca aceasta incalca insasi prevederile H.G. nr. 1294/2001. Apare o incadrare artificiala in grupe de munca superioare a unor posturi care nu prezinta nici pe departe riscul profesional care sa justifice incadrarea in respectivele grupe.

Art. 1/H.G. nr. 1294/2001. “Locurile de muncă şi activităţile cu condiţii deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii, specifice pentru cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pază, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Justiţiei, în sensul prezentei hotărâri, se definesc după cum urmează:

a) locurile de muncă şi activităţile cu condiţii deosebite sunt cele care implică existenţa unor factori de risc generaţi de specificul activităţii militare, cu repercusiuni asupra sănătăţii şi/sau capacităţii de acţiune a cadrelor militare;

b) locurile de muncă şi activităţile cu condiţii speciale sunt cele care implică existenţa unor factori de risc ridicat, generaţi de specificul activităţii militare, cu repercusiuni grave şi ireversibile asupra sănătăţii şi/sau capacităţii de acţiune a cadrelor militare;

c) locurile de muncă şi activităţile cu alte condiţii sunt cele care implică pericol permanent de vătămare corporală gravă, invaliditate, mutilare, suprimare a vieţii ori de pierdere a libertăţii – captivitate, terorism, răpiri, luări ca ostateci ori alte asemenea situaţii – şi pentru care nu se pot lua măsuri de prevenire sau de protecţie.

Noua Anexa nr. 1 la M. 116/2002, urmare a H.G.-S 1019/2010 si a M.S. 132/2010, arunca in aer orice principiu al clasificarii in grupele de munca, inlocuind riscul profesional ca unic factor de incadrare intr-o grupa sau alta de munca, cu criterii total obscure. De exemplu: seful de personal dintr-un CMJ/CMZ este incadrat artificial in grupa conditii speciale pentru “factori de risc ridicat, generaţi de specificul activităţii militare, cu repercusiuni grave şi ireversibile asupra sănătăţii şi/sau capacităţii de acţiune”, alaturi de un militar care executa lucrari de distrugeri si care este supus in mod real unor riscuri, iar un jurist sta alaturi de un militar din Sectia Tehnologii Chimice, ultimul fiind de asemenea supus unor riscuri reale. Pe langa ei, la gramada si functionarii din C.S.P sau din D.F.C. Alt exemplu: un magistrat militar sau un oarecare care cica apara interesele M.Ap.N. in fata Parlamentului, intra tot artificial in grupa cu cel mai inalt risc profesional alte conditii pentru “pericol permanent de vătămare corporală gravă, invaliditate, mutilare, suprimare a vieţii ori de pierdere a libertăţii – captivitate, terorism, răpiri, luări ca ostateci ori alte asemenea situaţii – şi pentru care nu se pot lua măsuri de prevenire sau de protecţie”, alaturi de piloti, parasutisti si pirotehnisti.

Acum poate intelegem cu totii de ce au fost clasificate H.G.-S 1019/2010 si M.S. 132/2010. Clasificarea actelor normative respective mascheaza faptul ca acestea incalca criteriile de incadrare intr-o grupa sau alta de munca si care trebuie sa aiba la baza exclusiv riscul profesional si nu importanta unei functii sau a alteia.

Ca urmare a lipsei de transparenta (nu anexa, ci continutul efectiv al H.G.-S 1019/2010 si al M.S. 132/2010 reprezinta dezlegara enigmei), raman si alte semne de intrebare. Art. 9 din M. 116/2002 prevede: “(1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii care au trecut în rezervă potrivit prevederilor legale în vigoare începând cu data de 10.04.2001, beneficiază de drepturile acordate prin Hotărârea Guvernului nr. 1294/2001 şi prin prezentele norme metodologice, pentru perioada cuprinsă între data dobândirii calităţii de cadru militar şi data trecerii în rezervă.” Daca H.G.-S 1019/2010 si M.S. 132/2010 nu abroga articolul mentionat din M. 116/2002, rezulta fara indoiala ca de prevederile H.G.-S 1019/2010 si M.S. 132/2010, trebuie sa beneficieze toate cadrele care s-au pensionat dupa data de 10.04.2001.

Revenind la incadrarea artificiala intr-o grupa de munca sau alta! Este interesant ca dupa ce personalul din “structurile specializate in prevenirea/combaterea/investigarea fraudelor/coruptiei, inspectie si control, precum si magistratii militari” s-a trecut singur in grupa cu cel mai ridicat risc profesional alaturi de militari pentru care fiecare misiune poate fi mereu ultima, nu a avut nicio initiativa sa modifice O.U.G. 1/2011 si Legea nr. 263/2010. Conform O.U.G. 1/2011, in baza anexei nr. 3, art. 3 (3) c), personalul din grupa extrema alte conditii beneficiaza de o vechime suplimentare in serviciu de 12 luni la fiecare an lucrat in astfel de conditii. Aparent personalul din grupa alte conditii este departajat fata de personalul din grupa imediat inferioara ca risc profesional numita conditii speciale si care beneficiaza de o vechime suplimentara in serviciu de 6 luni la fiecare an lucrat in astfel de conditii. In realitate nu este deloc asa! In baza anexei nr. 3, art. 14 b) si c), atat personalul din alte conditii cat si personalul din conditii speciale beneficiaza de aceeasi majorare de 50% pentru fiecare an lucrat fiecare in conditiile sale de munca. Deci nu exista diferenta financiara la calculul pensiei intre cele 2 grupe, desi in practica profesionala, dar si in legislatie sunt 2 grupe diferite de risc profesional. Aceeasi stupiditate se regaseste si in Legea nr. 263/2010 la art. 18 si 100. Se cunoaste prea bine ca la revizuirea pensiilor, cei care au avut cel mai mult de pierdut sunt cei din grupa alte conditii carora le-a fost calculata pensia exact ca la grupa conditii speciale. Insumand datele, este evident ca in practica cele 2 grupe sunt una si aceeasi. Analizand inca o data Noua Anexa nr. 1 la M. 116/2002 si coreland-o cu cele mentionate despre deviatiile legislative ale OUG nr. 1/2011 si ale Legii nr. 263/2010, rezulta ca atat majoretele din M.Ap.N. cat si personalul din grupa extrema alte conditii primesc aceeasi majorare de 50% pentru riscul profesional. Asa s-a ajuns ca un cercetas prin parasutare sau un pilot de incercare sa beneficieze de aceeasi 50% majorare pentru riscul in munca la fel ca un furier-sef la vreun CMJ, un sef de popota sau ca un redactor-sef la vreun ziar al armatei, desi fac parte din grupe diferite de munca. Doar riscul profesional este acelasi, nu? Iar “structurile specializate in prevenirea/combaterea/investigarea fraudelor/coruptiei, inspectie si control, precum si magistratii militari” asista impasibile la ceea ce se intampla chiar in domeniul lor de responsabilitate.

In ceea ce priveste pozitia inexistenta a altor organizatii de rezervisti fata de inechitatea creata grupei alte conditii, este evident ca acestea s-au complacut. Motivul? Pleasca aruncata de G. Oprea care a saltat din pix cu o treapta la grupele de munca pe cei aflati la pensie, manevra care in final s-a dovedit a fi si o farsa si o eroare. Ce tare o fi fost senzatia cand un sef de microstructura pe la vreun B.O.B. de partid, de la fanfara sau de la cazarmare s-a trezit in conditii speciale cu 50% spor de risc la fel ca un militar de la protectia antitero sau ca un scafandru din grupa alte conditii!

Publicat de R-26500 Smanereli militare
miercuri, 11 septembrie 2013
Tradarea de catre liderii SCMD a rezervistilor cu pensiile diminuate. Cu cartile pe fata!
Acuzele din acest material nu sunt adresate nicidecum liderilor SCMD de buna credinta, ci doar celor care considera ca se regasesc in cele prezentate.
Mahatma Gandhi afirma: “Veritas laborant nimis saepe, extinguitur nunquam.” In traducere: “Deşi respins de nenumarate ori, adevarul nu piere niciodată”. Ca fiecarui oricarui om normal, nu imi place ipcrizia, de aceea sunt nevoit sa readuc aminte tuturor pas cu pas, tradarea conducerii SCMD a intereselor rezervistilor cu pensii diminuate. Argumentat, cu etape, cu documente. Am mai incercat mai demult sa fac acest lucru, dar mi s-a spus sa am rabdare desi pentru mine continuarea a fost totdeauna evidenta.
Faza I – Inceputurile SCMD. Context: anul 2009, an in care a aparut si Legea nr. 329/2009 care a interzis cumulul pensiei cu inca un salariu la stat. Aparitia Legii nr. 329/2009 este fundamentul constituirii SCMD. Acest lucru este admis in nenumarate randuri de conducerea SCMD si despre aceasta lege vom auzi de multe ori in revendicarile SCMD. Pentru conformitate, mai 2013: “Mai aduc in vedere faptul ca aceasta interdictie – cumulul pensie salariu bugetar – a fost scanteia care a dus la crearea SCMD si a fost primul tel al luptei sindicale a rezervistilor” (Gl. Fl. Aer. (r) Iosif BALAN). Asadar, SCMD nu s-a constituit niciodata avand ca scop apararea intereselor rezervistilor cu pensii diminuate, nefiind nici cazul la acea vreme despre pensii diminuate, reunirea intereselor survenind ceva mai tarziu. Reunirea a fost aparenta, intrucat materialul de fata va demonstra ca s-au facut si gafe, in sensul ca pentru conducerea SCMD au primat intotdeauna interesele legate de cumulul pensiilor cu salariul, cele ale rezervistilor cu pensii diminuate trecand pe plan secund. In final, rezervistii cu pensii diminuate nu si-au atins interesele. Categoria celor interesati de cumulul pensie-salariu lupta inca, procesul legislativ fiind in dezbatere. A aparut in schimb o a 3-a categorie care si-a atins scopurile: cea a rezervistilor cu pensii majorate din conducerea SCMD (ca si din cea a ANCMRR) de regimul Basescu-Boc. Foarte bine, dar sa analizam si cu ce pret!
Faza a II-a – Desfiintarea pensiilor militare de stat. Istoria este cunoscuta. In urma abuzivului act al statului roman, unora li s-au majorat pensiile, altora li s-au micsorat. In conditiile date, mare parte dintre cei cu pensiile micsorate s-au inscris in SCMD. In SCMD au aparut astfel 2 categorii principale de rezervisti: unora – minoritara numeric formata din rezervisti al caror interes principal a fost cumulul pensiei cu un salariu la stat, si una majoritara numeric (dovedit prin cresterea de la 2 500 la cca. 30 000 a nr. de membri SCMD) – cei cu pensiile diminuate si al al caror singur interes a fost reintregirea pensiilor. Asadar, SCMD a reunit sub acelasi steag 2 interese. Pe aceasta structura, SCMD a desfasurat actiunile de protest contra regimului Basescu-Boc pana in luna mai 2012 cand USL a preluat puterea.
Faza a III-a – USL in opozitie. Sa ne aduce aminte ca pe cand se afla in opozitie, USL a initiat un proiect de lege real reparatoriu in sprijinul rezervistilor cu pensii diminuate. Este vorba despre faimosul proiect de lege PL-x 102/2012 care avea sa devina franjuri in final prin Legea nr. 112/2012. Aici este procesul legislativ complet. Ce observam? La data de 23.04.2012 cand USL se afla inca in opozitie, proiectul era adoptat de Senat ) in forma initiala, iar actul normativ legifera 2 lucruri simple: reintregirea completa a pensiilor diminuate (curat, fara ţeapa care avea sa apara in Legea nr. 241/2013) si returnarea tuturor sumelor de bani retinute de fostul regim.
PL-x nr. 102/2012 initiat de USL in opozitie si adoptat de Senat la 23.04.2012
Faza a IV-a – USL preia puterea si ii tradeaza pe rezervistii cu pensiile diminuate. Dupa nicio o luna de la adoptarea in data de 23.04.2012 de catre Senat a proiectului de lege menit sa reintregeasa pensiile diminuate si sa returneze sumele retinute abuziv, USL a preluat complet puterea politica si in Camera Deputatilor, iar la data de 7 mai 2012, USL a format Guvernul. La data de 14.06.2012, proiectul de lege PL-x nr. 102/2012 adoptat deja de Senat la initiativa USL intr-o forma extrem de rezonabila, a intrat in dezbatere la Camera Deputatilor unde USL si-a facut zob propriul proiect de lege initiat de USL si adoptat de USL cand se afla in opozitie. Din Camera Deputatilor a iesit cu totul altceva decat initiase USL in opozitie, rezultand in final Legea nr. 112/2012. Aici s-a produs tradarea de catre USL a rezervistilor cu pensii diminuate, Ponta fiind premier, C. Dobritoiu la aparare si M. Campeanu la MMPS. USL preluand puterea, nu si-a mai adoptat propriul proiect de lege initiat in opozitie, fiind evident ca nici pe viitor nu va mai avea in atentie soarta celor in cauza. USL cu majoritata parlamentara prinsa cu mata in sac, a incercat sa se disculpe invocand niste baiguieli pe post de scuze legate de FMI si ca va rezolva problema dupa alegerile parlamentare. Ori, oricine cunoaste ca FMI nu impune niciodata nimic Parlamentului vreunui stat, ci doar guvernelor. Prin urmare USL i-a tradat pe rezervistii cu pensii diminuate, alianta avand majoritate in Parlament si pe Ponta premier, atat inainte de alegerile parlamentare cat si dupa!
Faza a V-a. Tradarea rezervistilor cu pensii diminuate de catre liderii SCMD. S-a produs concomitent cu tradarea USL. Dupa ce USL si-a dat arama pe fata, a existat o tentativa a conducerii SCMD de contrare a tradarii USL prin organizarea a unui miting de protest, de data aceasta contra lui Ponta-Basescu. “Sa facem un miting prin mobilizare generala, a noastra si a tuturor aliatilor, sambata, 14 iulie (…). Va fi un miting in Piata Victoriei, impotriva FMI si a regimului Basescu-Ponta” – afirma presedintele SCMD, Mircea Dogaru la data de 15.06.2012. Aceasta era solutie corecta pe care daca ar fi urmat-o, conducerea SCMD si-ar fi pastrat credibilitatea si ar fi mentinut intacta solidaritatea organizatiei. A fost o ultima tentativa a conducerii SCMD de aparare a cauzei celor cu pensii diminuate. Nu s-a mai materializat, intrucat conducerea SCMD a transformat mitingul doar unul contra lui Traian Basescu. De ce asa? Intr-adevar, noi aveam pensiile diminuate de regimul portocaliu, dar la 14.06.2012 prin ceea ce a facut USL, era evident ca alianta s-a raliat in mod indubitabil doctrinei fostului regim. De la acel moment, SCMD s-a disociat complet de cauza rezervistilor cu pensii diminuate, revenind la vechiul interes al nucleului de baza al constituirii SCMD, cel legat de cumulul pensiilor cu salariul. Mitingul de la 14 iulie 2012, dupa cum era de asteptat, a fost un fiasco. Rezervistii cu pensii diminuate cunoscand foarte bine cum USL i-a tradat la 14.06.2012 nu s-au mai prezentat la miting. Ulterior, liderii SCMD – observand probabil ca SCMD este parasit masiv de cei cu pensiile diminuate, au mai incercat sa induca sporadic ideea ca s-ar ocupa si de problema celor cu pensii diminuate, insa faptele ulterioare infirma total aceasta ipoteza.
Faza a VI-a. Pactizarea SCMD cu USL si abandonarea totala a rezervistilor cu pensii diminuate. In pofida celor petrecute, conducerea SCMD in loc sa ramana independenta politic, a abandonat complet problema rezervistilor cu pensii diminuate si s-a aliat cu USL, sprijinind neconditionat alianta politica la alegerile parlamentare din decembrie 2012 chiar daca stia foarte bine ca USL a lovit din plin la 14.06.2012, exact in rezervistii cu pensii diminuate. Conducerea SCMD a devenit impasibila la soarta celor 26 500 de rezervisti cu pensii diminuate in randul carora situatia s-a tensionat pe zi ce trece. Ignorand ceea ce s-a intamplat la 14.06.2012, diversi lideri au incheiat pacte/protocoale de sustinere a USL la alegerile din 9 Decembrie 2012. Pentru a calma spiritele in randul celor cu pensii diminuate, a inceput intoxicarea acestora cum ca imediat dupa inscaunarea la putere a Guvernului Ponta, acesta va emite o ordonanta de urgenta similara proiectului initial al USL PL-x nr. 102/2012. Nu s-a intamplat nimic. A fost un joc de-a uite ordonanta, nu e ordonanta – menit doar sa stopeze iesirea in strada a rezervistilor cu pensii diminuate care ar fi sifonat nu numai imaginea USL, ci si pe cea a conducerii SCMD care semnase protocale de colaborare cu USL.
Faza a VII-a. Martie 2013. Ipocrizia conducerii SCMD. Neintamplandu-se nimic pentru remedierea situatiei rezervistilor cu pensii diminuate, pe fond de tensiune crescanda, cateva filiale din teritoriu nemaiavand nicio incredere in conducerea centrala a SCMD, au hotarat sa protesteze la Bucuresti contra USL, la data de 4 martie 2013. Aici au intervenit sforariile de tip utecisto-comunist, iar conducerea SCMD si-a dat complet arama pe fata, dovedind ca a devenit un simplu agent de propaganda politica, departandu-se total de interesele rezervistilor cu pensii diminuate. Intr-un final, a acceptat ca filialele sa isi desfasoare protestul, conducerea SCMD delimitandu-se insa cu tact de acesta. Si acum incepe balciul! Exista o nota cu nr. 177 din 26.02.2013 a presedintelui SCMD (pentru conformitate se poate consulta si copia, intrucat de la un timp se sterg din ce in ce mai multe urme). Extras: “10. In situatia in care dl. Vicepresedinte Col. r Popescu Victor, mentine hotararea de pichetare, actiune ce urmeaza a fi sustinuta cu delegati si de filialele care s-au anuntat deja, rugamintea este sa fiti de acord ca aceasta sa se desfasoare strict sub indernnul “Jos Basescu”, “Jos Oprea”, aratandu-ne astfel intentia de a ajuta USL-ul sa se curete de penalii strecurati de Basescu in interiorul sau”. Cu alte, cuvinte – presedintele SCMD incearca sa deturneze tinta protestelor care de aceasta data era USL – USL detinand puterea politica, scotand asadar USL cu fata curata. Nu e totul! Prin comunicatul de presa de aici, presedintele SCMD constientizand ca protestarii nu vor tine cont de indicatiile lui, a inceput sa prolifereze amenintari impotriva celor care vor scanda contra USL. Extras: “Intreaga actiune se subsumeaza sloganului “Jos Basescu! Jos Oprea!”. Orice alta lozinca va fi interzisa si eventualii provocatori basisti predati jandarmilor”. Asadar, rezervistii cu pensii diminuate care ar fi indraznit sa acuze USL de faptul ca nu a facut nimic pentru indreptarea situatiei si ca situatia lor este ca pe vremea vechiului regim, ar fi fost provocatori basisti. Este evident cum se poate traduce o astfel de amenintare: “Chiar daca USL v-a tras clapa in 14.06.2012 si a dovedit ca v-a mintit, voi trebuie sa scandati tot contra lui Basescu si Oprea!” Complet penibil!
In final, nu a mai avut loc niciun protest, acesta fiind diluat prin diverse tertipuri de intoxicare. Conducerea SCMD a acreditat cu cateva zile mai inainte falsa idee catre filialele care si-au anuntat participarea la proteste ca problema este rezolvata. In final, in 4 martie nu a mai avut loc niciun protest, ci o intalnire a liderilor protestatarilor cu reprezentantii USL fara a se semna niciun document. Nici nu era cazul, urmand ca faimoasa conducere a SCMD sa se ocupe de restul. Ceea ce a si facut ulterior, batandu-si joc fara perdea de rezervistii cu pensii diminuate.
Pe acest fond de tradare a conducerii SCMD a intereselor rezervistilor cu pensii diminuate, in aprilie 2013 s-a autodizolvat oficial una dintre cele mai puternice filiale – Filiala Brasov. In celelate filiale nu exista dizolvari oficiale, insa o multitudine de membri cu pensiile diminuate au parasit tacit SCMD prin neplata cotizatiilor, astfel incat multe dintre filiale nu mai exista la aceasta ora decat pe hartie.
Faza a VII-a. Ipocrizia conducerii SCMD continua. Sustine din faza de proiect Legea nr. 241/2013 contrara intereselor rezervistilor cu pensii diminuate. Ce s-a intamplat mai departe, se cunoaste! Conducerea SCMD s-a facut pres in fata fostului ministru al apararii Gabriel Oprea caruia dupa 5 martie a inceput sa ii aduca osanale precum conducerea ANCMRR pe vremuri. Osanalele au o explicatie logica si se regasesc in cuprinsul Legii nr. 241/2013. Toata lumea stie acum ca legea nu repara niciun abuz in cazul rezervistilor cu pensii diminuate. Prin art. 1 (1) se repun la misto in plata plata pensiile diminuate in cuantumul din decembrie 2010, iar prin art. 1(4) cei in cauza returneaza inapoi reintregirile prin schema financiara a neindexarii si inghetarii pensiilor respective. Pe de alta parte, statul nu returneaza nimic celor in cauza. Si atunci, de ce atata interes din partea conducerii SCMD pentru promovarea aceastei legi care isi bate joc in mod evident de rezervistii cu pensii diminuate? Cheia o reprezinta art. 2 unde se regasesc interesele acelor membri ai conducerii SCMD cu pensii majorate prin Legea nr. 119/2010. Am avut mai multe discutii cu 5 membri ai conducerii SCMD (din numitul Comitet Director). Am avut pentru dumnealor o intrebare constanta: De ce sustine CD al SCMD o lege care nu repara realmente niciun abuz la adresa celor cu pensii diminuate? Unul dintre cei 5, mi-a raspuns franc la intrebare (nu ii prezint numele, poate s-o faca singur daca doreste). Parafrazez afirmatia: “Cei mai multi din CD au pensiile majorate prin Legea nr. 119/2010, deci nu ii intereseaza de voi – cei cu pensiile diminuate. Toti stiu ca pentru voi legea e o porcarie (chiar asa s-a exprimat). Problema sustinerii legii este ca cei in cauza trebuie sa returneze si niste bani ca urmare a calcularii eronate a grupelor de munca. Sunt interesati de art. 2 din lege si sa apara cat mai repede, si cu asta basta!” Explicatie logica! Confirmata si prin spusele presedintelui SCMD dupa aparitia Legii nr. 241/2013: “Apreciez ca prin acest gest au fost salvate cateva sute sau cateva mii de vieti, motiv pentru care suntem recunoscatori. Socul noilor decizii de revizuire/recuperare incepuse deja, de o luna, sa produca victime.” Care sunt victimele? Cei cu pensii majorate prin calculul eronat al grupelor de munca al caror singur interes pentru lege a fost nerambursarea unor sume de bani? Doar rezervistii cu pensii diminuate sunt in aceeasi situatie de victime de la 01.01.2012 si vor ramane in aceeasi situatie multi ani de acum incolo, diferind doar metoda de diminuare! Devine din nou evident ce s-a petrecut in culise si cum liderii SCMD i-au abandonat fara scrupule pe rezervistii cu pensii diminuate!
Legat de Legea nr. 241/2013, trebuie sa lamurim si cateva aspecte secundare. Conducerea SCMD a facut si aici o gafa si si-a demascat intentiile inca din faza de proiect al legii despre faptul ca s-a debarasat de rezervistii cu pensii diminuate. Noroc cu Google care pastreaza materiale sau copii cache dupa toate scaparile. Conducerea SCMD a initiat propria propunere de proiect. Este aceasta de aici. Privind rezervistii cu pensii diminuate, dupa cum se observa chiar conducerea SCMD a propus bataia de joc care se regaseste in Legea nr. 241/2013. Conducerea SCMD insasi propune tertipul financiar (simularea reintregirii urmata de recuperarea acesteia prin inghetare si neindexare si niciun cuvand despre recuperarea sumelor retinute de stat). Referitor la aceasta propunere de proiect, exista si un detaliu picant, daca mai poate fi ceva picant in toate aceste sforarii. La un moment dat, in proiectul in cauza, la primul articol, se regasea abrogarea Cap. IV din Legea nr. 329/2009 – cel cu cumulul pensie salariu, si nu cel cu pensiile diminuate cum ar fi fost firesc. Articolele au fost inversate abia dupa atentionarile provenite de la cei cu pensiile diminuate. In urma discutiei cu un alt membru al CD, mi s-a mai spus ceva care da o logica multor lucruri, esenta fiind ca forma Legii nr. 241/2013 a fost in realitate prenegociata cu USL, iar USL a impus ca ori legea iese astfel, ori nu va fi nicio lege. Pentru a-si pastra credibilitatea, liderii SCMD nu ar fi trebuit sa sustina niciodata o astfel de lege, responsabilitatea revenind astfel in exclusivitate USL. Insa, dupa cum se vede conducerea SCMD a sustinut dintotdeauna alaturi de USL ca nedreptatile la adresa rezervistilor cu pensii diminuate sa fie perpetuate.
Faza a VIII-a. Conducerea SCMD solicita senatorului Cristiana Anghel retragerea oricarui amendament in sprijinul rezervistilor cu pensii diminuate. Dupa cum se stie, pe timpul dezbaterilor parlamentare, senatorul Cristiana Anghel a sesizat ca Legea nr. 241/2013 isi bate efectiv joc de cei cu pensiile diminuate. A incercat sa corecteze legea introducand niste amendamente real reparatorii, respectiv sa elimine tertipul inghetarii pensiilor si sa returneze diferentele de bani inapoi celor in cu pensii diminuate. Amendamentele sunt aici. Dupa cum se stie, USL le-a respins. Insa, mai stim si faptul ca chiar conducerea SCMD a cerut ca senatorul Cristiana Anghel sa renunte la singurele amendamente care ofereau o reparatie reala celor cu pensii diminuate. Solicitarea presedintelui SCMD Mircea Dogaru, este de pomina in acest sens. Extras:
“Pe cale de consecinta, ca fost consilier, timp de cinci ani, la Secretariatele Biroului Permanent al Senatului, va rog respectuos ca, in plenul de marti, 21 mai a.c., pentru ca Proiectul sa treaca la Camera Deputatilor, unde ne asteapta alte batalii, sa retrageti amendamentele cu, eventual, exceptia celui de la Al. (3), completat de expertii nostri, dupa cum urmeaza:
“Alin. ( 3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(3) Cuantumului pensiei cuvenit pentru luna decembrie 2010. prevazut la alin. (1), i se aplica toate prevederile privind cresterile sau indexarile de pensii ce au aparut dupa 31.12.2010, inclusiv prevederile HGS 1019/2010″
Va transmit aceasta rugaminte, in nume personal, in calitate de presedinte al SCMD, asumandu-mi intreaga raspundere, atat fata de membrii SCMD, fata de ceilalti rezervisti (cu pensii marite) pe cale de a deveni victime ale noului val de revizuiri, cat si fata de electoratul dvs. civil”. Rezulta inca o data foarte clar ca singura durere a conducerii SCMD in aceste interventii a fost legata de nerambursarea sumelor de bani legate de grupele de munca de catre unii sforari cu pensii oricum majorate, eventual daca s-ar putea ca respectivii sa beneficieze de aceleasi majorari si in continuare. Ar mai fi ceva de comentat? Poate doar faptul ca toti cunoastem ca art. 2 din Legea nr. 241/2013 acopera si matrapazlacurile si erorile M.Ap.N. legate de grupele de munca din perioada cand Gabriel Oprea era ministru, in baza carora respectivul expedia scrisori electorale rezervistilor.
Faza a IX-a. Scenete de teatru la nivelul conducerii SCMD. Una ar fi cea prin care referindu-se la Legea nr. 241/2013 aflata inca in stadiul de dezbatere, numita Caloian Monica, membra a CD al SCMD si a Departamentului Juridic constata cu inocenta faptul ca “La negativ pot fi menționate:
– înghețarea cuantumului pensiei;
– nu se vor recupera sumele pierdute din decembrie 2010 pana in prezent”. De parca CD al SCMD din care face parte si doamna, nu ar fi cerut acelasi lucru prin propria propunere de proiect de lege si nu ar fi cerut retragerea amendamentelor in favoarea celor cu pensii diminuate. In planul doi, doamna uitand probabil ce a sustinut SCMD, ii indeamna pe rezervistii cu pensii diminuate sa mai aduca si osanale SCMD si partidului, fiind de pomina formularea: “La unison cu întregul corp al militarilor în rezervă, am primit cu satisfacție apariția Legii nr. 241 din 19.07.2013, rezultat remarcabil al eforturilor sustinute desfasurate de SCMD, cu ajutorul unor factori guvernamentali si parlamentari care au înțeles și sprijinit acest demers pe deplin justificat (…)”. Да здравствует Коммунистическая партия!
Faza a X-a. Morala. Morala este aceea ca USL chiar a avut in plan abrogarea Legii nr. 119/2010 si revenirea tuturor la pensiile militare de stat. Acest fapt ar fi insemnat insa “inghetarea” pensiilor majorate de regimul Basesc-Boc, ceva in genul art. unui 1(4) din Legea nr. 241/2013 prin care se ingheata pensiile diminuate, aplicat insa celor cu pensii majorate. Aici au intervenit sforarii cu pensii majorate, atat din SCMD, cat si din ANCMRR care s-au opus prin toate mijloacele revenirii la pensiile militare de stat care ar fi condus la inghetarea propriilor pensii. Daca despre conducerea ANCMRR era evident de la bun inceput cum va actiona – taras cum ii sta in fire, conducerea SCMD s-a intors din mers. De unde rezulta fara echivoc faptul ca rezervistii cu pensii diminuate au fost folositi doar pe post de masa de manevra contra regimului portocaliu, nemaifiind interesanti pentru nimeni dupa intronarea USL la putere. Restul s-a negociat in culise. USL putea face orice miscare, cu conditia sa se incadreze in acelasi fond alocat pensiilor fostilor militari. Din punct de vedere financiar, tertipul este simplu! Prin art. 1 (1) din Legea nr. 241/2013, nu se mareste fondul total de pensii raportat la o perioada de 5-10 ani, intrucat prin art. 1 (4) statul recupereaza tot in fiecare an (inghetare si neindexare). Sforarii si-au atins scopul, iar rezervistii cu pensii diminuate raman cum au fost, diferind doar metoda diminuarii!
Cat priveste repararea nedreptatilor contra celor cu pensii diminuate printr-o noua lege a pensiilor militare? In primul rand ca o astfel de lege este improbabila. Nu din cauza FMI, FMI nu impune legi Parlamentului, FMI incheie acorduri cu guvernele, nu cu Parlamentul. Daca Parlamentul promulga o astfel de lege, Guvernul se conformeaza, iar acordul se actualizeaza. Insa in actuala conjuctura politica Parlamentul nu va promulga decat legi care sa ii convina premierului. Este evident ca premierul nu vrea legi in Romania care sa ii sifoneze imaginea personala in relatiile cu FMI. Romania are un acord cu FMI, iar Ponta tocmai pregateste altul. Asadar, in conditiile politice actuale cu un Parlament marioneta a premierului Ponta si cu un premier care este un simplu artist politic, o astfel de lege nu este posibila. Insa, daca va fi vreodata – cei cu pensiile diminuate, inghetate sau cum mai sunt, trebuie sa ne invatam lectia: trebuie sa negociem noi pentru noi, nu trebuie sa mai negocieze nimeni altcineva in locul nostru, altfel se va intampla din nou ce s-a intamplat!
Daca exista oameni ofensati de cele prezentate, pot sa isi prezinte opiniile – poate exista alt adevar. La urma urmei Mahatma Gandhi afirma: “Deşi respins de nenumarate ori, adevarul nu piere niciodată”.

ancuta 14-09-2013 - 21:46

Cine vrei sa te citeasca?

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult