Ministrul Apărării explică de ce luăm F-16 din Portugalia | Ziua Veche
Acasa Top SecretArmata Ministrul Apărării explică de ce luăm F-16 din Portugalia

Ministrul Apărării explică de ce luăm F-16 din Portugalia

scris de M.A.
9 afisari

Prin achizitia aparatului de zbor de tip F-16, Romania reduce foarte mult costurile in ceea ce priveste infrastructura pentru avionul de generatia a V-a, aparatul de tip F-35, in conditiile in care ambele au acelasi producator, a declarat duminica, la B1, ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu.

Ministrul Apărării explică de ce luăm F-16 din Portugalia

Ministrul Apărării explică de ce luăm F-16 din Portugalia

România ar putea plăti în jur de 600 de milioane de dolari, în cinci ani, pentru 12 avioane de tip F-16 achiziţionate la mâna a doua din Portugalia, iar prima tranşă pe care statul român ar trebui să o plătească anul viitor ofertanţilor este de 70 de milioane de dolari.

„Realităţile economice şi realităţile pieţei la ora actuală ce oferă posibilitatea unei achiziţii de 12 aparate în serviciu în situaţia în care decizia politică rămâne ferm orientată pentru aparatul de generaţia a V-a. Dacă dorim un aparat de generaţia a IV-a nou rămâne să vedem de unde găsim surse de finanţare. Oferta portugheză se cifrează în jur de 600 de milioane de dolari într-un orizont de timp de cinci ani de zile, deci nu se dau toţi banii odată, aceasta este un alt avantaj. Graficul de preţ prezentat de partea portugheză, grafic pe care noi l-am luat serios în calcul, ar estima o primă transă de 70 de milioane de dolari, anul viitor. Avioanele ar urma să fie livrate după terminarea procesului de instruire al piloţilor, începând cu 2016″, a declarat ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, potrivit Agerpres, citat de HotNews.

Ministrul a precizat că cele 12 avioane F-16 au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezervă de 4.000-4.500 de ore de zbor, ceea ce înseamnă 200 de ore de zbor pe avion, suficient cât să ne asigure resursele necesare pentru următorii 20 de ani. De asemenea, Corneliu Dobriţoiu a declarat că România nu ar trebui să rateze achiziţia avioanelor de tip F-16 din Portugalia deoarece „nu mai sunt oferte de F-16 pe piaţă”, iar Romania este în concurenţă cu Bulgaria. Dobriţoiu a spus că în acest caz, Portugalia va aplica regula „primul venit, primul servit”.

35 comentarii

BULA 24-09-2012 - 10:53

Aceste avioane sunt valoroase pentru ca sunt piese de muzeu. Se pot pune taxe de vizitare la aeroputurile la care vor fi parcate, sa poata pasionatii de aviatie (copiii, pensionarii care vor sa-si umple timpul liber, etc) sa le pipaie, sa se fotografieze cu ele, sa le pupe chiar.

ColeBill 24-09-2012 - 11:19

In 2006 portughezii au vrut sa le vanda cu 300 milioane. Acu’ (dupa 6 ani) au gasit un investitor strategic care da dublu. Cred ca in spatele lui Dobritoiu este Gazprom!
Baashti!

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-09-2012 - 17:27

Nu ma pricep la avioane deloc, Dar pun o intrebare , PORTUGALIA nu este aceea tara care ne-a BLAGOSLOVIT si cu BARROSUU ! Oare , nici o legatura de cauzalitate ?!?

BULA 24-09-2012 - 18:00

PSD (PDSR) a fost infiintat de unul care era agent CIA, de prin anii ’60. A fost inlocuit cu altii mai tineri, tot cu americanii cuplati. Povestea ca PSD e racordat la politica ruseasca, e pentru copii.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-09-2012 - 11:27

..ne pricepem si la avioane Bwulla, bravos! ai uitat sa-ti iei tratamentul !?!

BULA 24-09-2012 - 11:35

La tehnica sunt in domeniul meu de calificare. Dar ce te bagi tu in discutie, ca in afara de cateva tipuri de citostatice per care le prescrii, in rest esti cu pluta ? Se zice ca medicii oncologi sunt cei mai slab pregatiti, pentru ca nu se cunoaste cauza cancerului si ei nu pot sa faca mare lucru. Spune sincer, chiar esti medic oncolog ? Din comentariile tale nu reiese ca ai avea pregatire superioara.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-09-2012 - 11:47

—-,, Se zice ca medicii oncologi sunt cei mai slab pregatiti, pentru ca nu se cunoaste cauza cancerului si ei nu pot sa faca mare lucru. „—- DOLbye-bye , astazi se cunoaste (mecanismul de declansare) -oncogeneza la cele mai des intalnite forme de afectiuni neoplazice ! Desigur ,nu la nivel de romanica, unde se aplica protocoalele din ani 50. Bwulla sincer i-ti marturisesc : Esti cel mai mare BOVIS Rrara cu studii superioare, intalnit de mine !

BULA 24-09-2012 - 18:13

Se cunoaste o sula. Daca s-ar sti mecanismul de aparitie a celulelor canceroase, s-ar gasi si un tratament eficient. Acum se merge pe „cauterizari” (radioterapie), pe „amputari” (chirurgie) si pe tratament paleativ cu citostatice. Adevarul e ca oncologii au putin spatiu de manevra si de asta sunt deprofesionalizati (au uitat si medicina de baza, invatata in facultate).

Eu am intuit in ce diredtie trebuie sa se indrepte cercetarea in domeniul cancerului, dar cu ciume ca tine nu e posibil.
https://www.ziuaveche.ro/cultura-religie/cultura/fundatia-nobel-taie-din-sumele-pentru-premii-100157.html

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-09-2012 - 16:37

—,,BULA
24-09-2012 at 11:35

La tehnica sunt in domeniul meu de calificare. „—- Uitase-m bre’h , Bwullacche, esti autodeclarat ,, SEF de TARLA la TEHNICA ! Chiar la toate ! Tehnicile ,dle. prof. dr . ing. Bwulache!

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-09-2012 - 12:23

Daca nu te prezinti la dispensarul de dermato-venerice la termen sa primesti Bismutul din dotare ,risti amenda , iar Haloperidolul neluat consecutiv accentuueaza riscul mdd ! Si sant si puse in evidenta prin comportamentul abordat ! Consultatie gratuita cu dedicatie Bwullache !

Pkly 24-09-2012 - 11:48

Logica brici d-le BULA !
Dar ce ziceti ca,pana ajung la Cocargea sau Luna,fac 40 de ani de cand au au fost fabricate(1976 !),apoi,sa fie tinute,,in functiune”inca 20 de ani(si cu ce costuri ?),chiar ca suntem de rasu-plansu planetar…?! Adica,avioane de lupta in functiune dupa 60 de ani de la data fabricatiei,la rRomanika !
Ce tzara…

BULA 24-09-2012 - 18:21

Sunt luate pentru colectie si ca sa dam bani la americani fara sa para ca ar fi bir. Adica noi le dam „taxa de protectie” si americanii se fac ca ne doteaza cu avioane.
Si ca sa fiu sincer, cred ca in cazul Romaniei ar fi mai utile niste rachete sol-aer, din alea performante, cat mai multe (peste o mie de bucati). Cate avioane de lupta poate da jos un F16, in caz de razboi ? E clar ca sunt de preferat rachetele, cu o retea RADAR performanta. Iar pentru blindate, tot cu rachetele o rezolvam.

Liviu 24-09-2012 - 15:14

Nedumerirea mea este cu privire la acele ore de zbor. Cum adica, un avion va zbura sub 20 de ore PE AN ?!!! Adica in medie o ora si jumatate pe luna ?! Pai numai pana le incalzesti putin motoarele si le rulezi pe pista trece o jumatate de ora !!! Si cine o sa zboare cu ele ? Ca probabil un pilot militar are nevoie de mult mai multe ore de zbor ca sa se mentina in forma !? Iar intretinerea lor probabil va costa si aceea destul de mult … Nu ma pricep dar pare din start o afacere paguboasa.

Salut 24-09-2012 - 15:39

Cum, doctorica,…”nu te pricepi”? Nu tu erai ala care manca kk pe aici ca asa si pe dincolo cu profesia militara?

Apropo, ai aflat in ce esti „doctorica”, sau e inca secret?

Liviu 24-09-2012 - 16:06

Nu stiu la ce basini faci referire si cat „kk”-T mai poti sa inghiti dupa cate ai inghitit cat ai fost activ, insa de regula se comenteaza la subiect … Sau matale ai ordin „scris” ?! Ti-am mai recomandat sa „saluti” la alta masa si eventual cu caciula pe cap !!!

Salut 24-09-2012 - 16:11

Deci, in ce domeniu spuneai ca esti „doctorica”? Ai aflat, sau nu ti-au spus inca?

briel 24-09-2012 - 16:11

Asta vara am vazut cu ochii mei cum se face antrenament si ore de zbor la americani. La fiecare 20 de secunde trecea pe deasupra capului (in zgomot asurzitor si zdranganit de stomac) cate un F18, direct pe deasupra plajei principale la Virginia Beach. Si sambata si duminica; numai noaptea nu stiu daca zburau, dar imi imaginez ca da, antrenamentul este si pe noapte.

Liviu 24-09-2012 - 16:29

Asa cum am mai scris nu ma pricep insa un bun-simt simplu imi spune ca nu se poate achizitiona ceva cu o suma imensa, pe care mai trebuie sa-l si intretii anual cu o suma destul de mare, dar pe care sa-l utilizezi cam 18 ore intr-un an ! Pana si acceleratorul de particule de la CERN a fost utilizat mai mult !!!

Salut 24-09-2012 - 16:40

„Doctorica”, banuiesc ca aritmetica nu este obiectul doctoratului tau, asa ca iti dau o mana de ajutor. Conform articolului:

4000/20=200 (ore de zbor pe an)

Dupa ultimele cercetari in aritmetica (facute de alti doctoranzi absolventi ai clasei a III-a elementare), 200 e putin mai mare decat 18. Incredibil, nu?

PS: Tine-o langa-danga, departe de cifre si afirmatii concrete! Nu te hazarda cu logica! Asa pari inteligent.

Liviu 24-09-2012 - 16:49

Tu nu le ai nici cu „citirea” insa la un fost APV-ist, sluga neconditionata care slugareste in continuare cine stie pe unde pe la alti stapani, nu am nicio pretentie … „Conform articolului” cele 4000 de ore sunt IN TOTAL PENTRU CELE 12 AVIOANE !!! Treaba asta se explica copiilor din clasa a 4-a !

Salut 24-09-2012 - 17:10

„Doctorica”, ti-am spus sa te tii departe de logica; nu m-ai crezut.

Uite ce ravagii a facut articolul asta simplu cu neuronasul tau. Daca ar fi sa ne luam dupa ce ai inteles tu, doctorica, ar insemna ca portughezii – care au folosit aparatele respective cam 18 ani – au zburat cam:

3500 ore zbor/18ani/12 aparate = 16,2 ore zbor/aparat/an
(vezi aberatia „logicii” tale?)

Esti pur si simplu prea prost ca sa intelegi cele de mai sus?

PS: In ce domeniu ziceai ca esti „doctorica”?

Liviu 24-09-2012 - 17:28

Problema-i alta: retardatii care gandesc in felul lor APV-ist inteleg fara sa mai citeasca ! Eu am scris ca nu ma pricep cat inseamna acele ore de zbor pentru un avion de vanatoare (desi dupa cele ce le scrie Val-verde mai jos se pare ca americanii le folosesc EXACT dupa cum am inteles eu !!!) si am si scris inca de la inceput exprimandu-mi nedumerirea … Un interlocutor serios si bine intentionat (asa cum ar trebui sa fie un APV-ist – poate ca pentru treaba asta te-au si dat afara !) sesiza mai intai confuzia produsa in text de autorul M.A. si apoi explica „profesionist” cum stau lucrurile, insa un ciomagar de APV-ist a comentat ceea ce a comentat ! Canta la alte mese, asa cum ti-am mai recomandat …

Liviu 24-09-2012 - 17:31

P.S. iar in articol nu scrie nicaieri cat timp au folosit portughezii acele avioane !

Salut 24-09-2012 - 17:46

Vezi, mai „doctorica”…se intampla ca eu sa nu fiu APV-ist, asa ca nu pot fi „un interlocutor serios si bine intentionat ” din simplul motiv ca nu am rabdare cu prostii.

PS: Am vorbit serios cand am spus sa te tii departe de logica, gandire si alte amanunte de genul asta. Ai comis-o grav chiar in postarea in care admiti ca „ai fost un dobitoc”, dar chiar mi s-a facut lehamite sa-ti dau palme peste ceafa.
Sincer, incearca s-o tii pe citate. A fost unul pe forum care, in felul asta, a pastrat aparenta de inteligenta mai mult de zece postari. Poate stabilesti un nou recor!

Salut 24-09-2012 - 16:43

Ce dreaq cati p’acolo? Caraibe, vere, Caraibe!

ValVerde 25-09-2012 - 00:00

A aparut si boul Salut.
Ai gasit Caraibele pe harta ?

Marius Z. 24-09-2012 - 15:21

Sprijinim offset-ul – solutie pentru cresterea economica si achizitia avionului multirol
http://www.rumaniamilitary.ro/petitie-pentru-avioane-noi-si-offset

Pentru semnatura AICI !
http://www.petitieonline.com/signatures/avioane_noi_si_dezvoltare_economica_prin_offset/

Petitie adresata catre: Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Economiei si Industriilor, Ministerul Finantelor, CSAT, Departamentul de Armamente si Inzestrare, Fortele Aeriene Romane, Comisiile de Aparare ale Parlamentului, Presedintele Romaniei

ValVerde 24-09-2012 - 17:05

@ Liviu

„Ministrul a precizat că cele 12 avioane F-16 au 3.500 de ore de zbor şi mai au o rezervă de 4.000-4.500 de ore de zbor, ceea ce înseamnă 200 de ore de zbor pe avion, suficient cât să ne asigure resursele necesare pentru următorii 20 de ani.”

====

Astia de la ZV sint gradinari.

Citeste: „200 de ore de zbor pe avion, PE AN.”

PS: F16 sint proiectate pentru o viata activa de 8000 ore de zbor.
Daca fiecare din avionele respective mai au o rezerva de 4000-4500 de ore de zbor, si romanii planifica sa le utilizeze inca 20 de ani, e clar ca fiecare avion are o rezerva de approx 200 de ore pe an

In US, le retrag cam in 20-25 ani total, pentru ca zboara mai mult (360-380 ore pe an pe avion)

Liviu 24-09-2012 - 17:09

Acum am inteles … Se intelegea ca in total ! Am scris ca nu ma pricep … Daca „Salut” era atat de destept cat se da pe aici atunci imi explica el treaba asta si sesiza lipsa din text. Dar cine este „M.A.” ca nu apare in lista editorilor ?!

Salut 24-09-2012 - 17:11

Tot eu sunt vinovat ca tu esti un bou patentat, mai „doctorica”?

Liviu 24-09-2012 - 17:57

Se pare ca domnul M.A. (o fi d-nul Batca ?!), care a si produs neintelegerea datorita profesionalismului de care da dovada (vad ca tot posteaza articole in continuare semn ca este de serviciu), este si la mansa si sterge numai comentariile care-i convin ! Il iformez pe aceasta cale ca si boul este tot in categoria dobitoacelor !!!

Salut 24-09-2012 - 18:03

Ha, ha, ha, acum e de vina M.A. ca „doctorica” are „neintelegeri”

Nu-i el, bre, e…natura!

Liviu 24-09-2012 - 18:27

Deci am avut dreptate: esti un dobitoc (nepatentat – poate asa intelege si M.A. si-mi lasa comentariul !). PUNCT.

Salut 24-09-2012 - 17:55

Pot fi un dobitoc (filozofic vorbind, chiar sunt).

Dar sunt un „dobitoc” care nu are rabdare cu prostii, mai „doctorica” … si te supara al dreaq ca eu pricep si daca citesc un text in diagonala, in timp ce tu il buchisesti de cinci ori si pricepi ceva intre zero si nimic.
C’est la vie, mon ami!

PS: In ce domeniu ziceai ca esti „doctorica”?

jan dinu 24-09-2012 - 18:20

Portugalia ishi permite vinzarea la – Garage sale – a acestor
avioane cu $$ 600.000.000 millioane shi Romanii le cumpara
de dragul „securitatii nationale „…
Atunci portugezii cu ce se mai apara de mu$$te ?? Au ei posibilitatea
achizitionarii a altora „ultimul tip..la pret de „NEW „…? Ceva pute ….enorm !

Poporu dobitoc
N-are shansa la noroc
Cu acesti conducatori
Rabzi ca prostu pina mori !!….
JD-USA

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult