Războiul avioanelor multirol: suedezii de la Saab ies la atac | Ziua Veche
Acasa Top SecretArmata Războiul avioanelor multirol: suedezii de la Saab ies la atac

Războiul avioanelor multirol: suedezii de la Saab ies la atac

scris de D.S.S.
30 afisari

Ca urmare a recentelor declaraţii ale ministrului Apărării, Corneliu Dobriţoiu, referitoare la achiziţia unor avioane F-16 second hand pentru aviaţia militară, directorul Regional de Marketing pentru Europa al Saab – producător al avionelor JAS 39 Gripen, Richard Smith, a făcut câteva precizări referitoare la oferta sudeză de livrare a unor avioane noi pentru România.

Gripen vs F-16

Gripen vs F-16

“Suntem surprinşi de unele comentarii pe care le-am observat în mass media, care se referă la achiziţia directă de avioane F-16, fără un proces complet de licitaţie deschisă. Cu siguranţă, noi putem să oferim un avion de luptă Gripen din Noua Generaţie (JAS 39 Gripen NG n.r.), prin intermediul unor metode de achiziţie inovatoare (cum ar fi leasingul sau finanţarea), care ar fi categoric mai eficiente din punctul de vedere al costurilor de achiziţie şi de operare, comparativ cu avioanele F-16 second hand,” a declarat  Richard Smith, anunta militar.infomondo .

“Mai mult decât atât, Saab şi-a menţinut mereu angajamentul de a livra un pachet industrial cuprinzător (offset n.r.), care are drept scop să stimuleze creşterea continuă a economiei româneşti, să creeze noi locuri de muncă şi să genereze, totodată, şi creşterea exporturilor. Ne bizuim pe speranţa că, în scopul de a asigura cel mai bun produs, cel mai bun pachet total şi cel mai bun pachet industrial, toţi competitorii vor fi invitaţi să depună o ofertă, care va fi considerată temeinic,” a mai  Richard Smith.

Richard Smith

Richard Smith

In completarea declaratiilor de mai sus, directorul Regional de Marketing pentru Europa al Saab a oferit mai multe informatii intr-un interviu acordat Rumaniamilitary

1. In cazul unei achizitii, de catre Romania a unui numar de avioane Saab Gripen noi, sa zicem 24 sau chiar 48, indiferent de suma platita, care va rezulta in urma negocierilor, care este procentul de offset, din suma totala, pe care Saab ar considera ca il poate face in economia romaneasca?!

Richard Smith : Nu se poate face o comparatie intre contractele de offset intre diferite tari, deoarece acestea variaza in termeni de continut, de rata si tipuri de obligatii, cum ar fi investitiile din offsetul direct, precum si in termenii implementarii programelor de pre-offset. In tari diferite exista legislatiii diferite in privinta offsetului, si noi ne vom conforma legilor din Romania privind offsetul.

Saab are o experienta neegalata in privinta livrarii de offset/cooperare industriala. Offsetul aduce beneficii economice, deoarece aduce investitii industriale, comerciale si financiare substantiale, in acelasi timp creand noi locuri de munca si sustinandu-le pe cele existente. Calitatea si cantitatea legate de furnizarea offsetului Gripen au fost un motiv fundamental pentru care Ungaria si Republica Ceha au ales Gripen.

2. Exista posibilitatea sa aflam, tot procentual bineinteles, cam cat anume din rata anuala, ar fi acoperita de impozitele si taxele generate de investitiile Saab, in cazul unui contract?! Sau daca nu se poate pe cazul teoretic al Romaniei, putem afla ca cam cat, in procente, din sumele anuale platite de Cehia si Ungaria, catre Saab, se intorc la bugetul celor doua tarii, in urma offsetului executat de suedezi?!

Richard Smith: Este greu de estimat o suma, dar bazandu-ne pe experienta noastra, consideram ca investitiile pe care Saab si partenerii sai le-ar putea aduce in Romania, precum si cooperarea industriala, comenzile pentru industria Romaniei, ar crea mii de locuri de munca si ar genera o contributie substantiala la bugetul de stat. Achizitia si operarea avioanelor de lupta sunt costisitoare, si acesta este motivul pentru care noi nu oferim doar avioane de lupta, ci un pachet complet, care va ajuta Romania sa suporte aceste costuri cu un impact minim asupra finantelor sale. O achizitie de avioane Gripen cu Cooperare Industriala de la Saab si finantare pe termen lung din partea guvernului suedez ar minimiza costurile pentru contribuabilul roman, spre deosebire de orice alta alternativa. Este de important de notat, totodata, ca Gripen este de departe avionul de lupta cu cel mai scazut cost de operare, fapt care a fost confirmat in mod repetat de operatorii Gripen actuali si de evaluatori independenti.

3. Si intrebarea mea mai veche, de ce Saab nu face o reclama mai agresiva in Romania, centrata numai si numai pe beneficiile economice oferite, slujbe, taxe platite catre Stat, investitii de miliarde astazi, cand investitiile straine in Romania s-au cam prabusit?! Sunt absolut siguri ca pista avioanelor noi este inchisa pentru noi?!

Richard Smith : Saab si Suedia au fost intotdeauna deschise in privinta ofertelor pentru Romania si au sustinut mereu un proces de achizitie transparent si competitiv, care ar servi cel mai bine interesele strategice ale Fortelor Aeriene Romane, aducand totodata si beneficii semnificative pentru economia Romaniei.

10 comentarii

Mache 28-08-2012 - 14:20

Dom-le suedezii au enormul handicap competitiv, ca spre deosebire de americani, ambasadorul or nu oata sa vina sa-l traga de urechi pe Ponta. 😉

pathfinder 28-08-2012 - 14:42

Eu cred ca problema e alta.
Avioanele domnilor suedezi nu au fost testate in lupta.
De asta ce zici?

Mache 28-08-2012 - 14:52

Io zic ca atunci cand vine vorba de o afacere USL-asa asta nu conteaza in mod cert.

Anuntul facut de MApN legat de achizitia F-16 a fost facut la apogeul crizei politice in speranta ca asta ii mai imbuneaza pe americani, respectiv ca numarul suturilor in fund si al urechelilor se mai reduce 😉 . Nu stiu daca a avut sau nu efect, dar acum odata ce lucrurile s-au mai linistit sunt sigur ca nu vom mai auzi mai nimic pe aceasta tema.

Guvernul USL are o problema in a gasi sursele de finantare ale lefurilor si pensiilor de stat in Septembrie. Chiar crezi ca le pasa de faptul ca Romania ramane fara controlul spatiului sau aerian intr-un an sau doi?

Paul 28-08-2012 - 14:57

Si F-16 au fost testate pe oameni nevinovati , sateni fara aparare !!!!

pathfinder 28-08-2012 - 15:45

Haide bre, poti mai mult de atat.
Serios.

andu 28-08-2012 - 16:37

cu americani poti face frauda asta e si .

MI-5 29-08-2012 - 07:59

Dacă Suedia ar fi ajutat România şi poporul român în criza politică, atunci SAAB ar fi avut şanse.
Dar aşa… singuri în faţa agresorului american…

Lavinius 29-08-2012 - 18:56

e vorba pur si simplu de spaga la nivel inalt si de modul in care Romania e vazuta in afara,ceva ca o tara de mana a treia cam ca Mexic,Egipt sau Albania.Deci nu avem dreptul la ceva nou si performant.La fel cum circulam pe sosele cu ciurucuri de masini din occident inmatriculate la bulgari asa si spatiul aerian poate fi aparat de ciurucuri americane.Ei au surplus de F-16,un aparat de zbor foarte bun de altfel dar uzat moral si depasit tehnic dpdv al normelor NATO.Gripen este unul din cele mai ieftine si fiabile aparate de lupta multirol,iar noi am putea sa avem o flota aeriana noua cu capacitati de lupta sporite.Dar puterea corupe si licuriciul vegheaza.

Lavinius 29-08-2012 - 19:02

a si inca ceva.Germania,Italia,Spania,Marea Britanie si Austria au comandat aparate de zbor multirol Eurofighter Typhoon dar cred ca ai nostri guvernanti sunt muuuuult mai inteligenti decat responsabilii cu logistica din tarile astea bananiere.hehe.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult