Acasa Top SecretArmata SAAB vrea să facă afaceri cu Pentagonul de 1 miliard de dolai pe an

SAAB vrea să facă afaceri cu Pentagonul de 1 miliard de dolai pe an

scris de D.S.S.
5 afisari

Saab porneşte ofensiva pe piaţa americană – compania suedeza ţintind venituri anuale de 1 miliard de dolari din America de Nord. 

SAAB vrea sa faca afaceri de 1 miliard de dolari cu Pentagonul

Compania de apărare şi soluţii de securitate suedeză Saab AB, prin filiala sa Saab North America, doreşte să se extindă masiv pe piaţa americană. Astfel, Saab speră să obţină venituri anuale de 1 miliard de dolari în următorii trei ani şi jumătate, triplându-şi astfel dimensiunea pe pieţele din SUA şi Canada. Aproximativ 40% din această creştere va proveni din fuziuni şi achiziţii.

Cel puţin aceasta este viziunea celor de la sediul Saab din Stockholm, însă responsabil de realizarea acestui obiectiv este Dan-Åke Enstedt, CEO al filialei americane a companiei.

Poate puţin deplasat, Enstedt a declarat recent că începutul unei reduceri ciclice a cheltuielilor pentru apărare în SUA reprezintă un moment bun pentru ca o companie cum este Saab să pornească o campanie agresivă de vânzări.

El a explicat că bugetele mai mici vor forţa armata americană să accepte şi produse din stoc, care nu prezintă riscurile şi costurile suplimentare pe care le prezintă dezvoltarea de noi soluţii. Cu un portofoliu de produse ce include avioane de luptă, avioane de patrulare, avioane fără pilot, dar şi senzori avansaţi, Saab consideră ca poate fi competitivă pe orice piaţă, mai puţin pe cea a avioanelor de luptă tactice.

Conform datelor din raportul anual al Saab, America de Nord este una dintre cele patru regiuni principale, alături de Brazilia, India şi Asia de Sud-Est, unde compania îşi construieşte “o poziţie puternică”. Principalul obiectiv este acela de a extinde compania şi în afara zonelor în care este deja operaţională – Scandinavia, Europa Centrală, Africa de Sud şi Australia.

Din America de Nord provin 9% din vânzările anuale ale companiei la nivel global, în comparaţie cu 15% în Asia.

O parte a provocării Saab va fi reprezentată de stabilirea de parteneriate cu companiile din industria aerospaţială şi de apărare din SUA pe anumite pieţe, în paralel cu încercarea de a-şi menţine cota de piaţă pe fondul unei scăderi a cheltuielilor pentru apărare.

Saab nu este prima companie europeană producătoare de echipamente aeronautice şi de apărare care îşi doreşte o creştere masivă a vânzărilor în ţară ale cărei cheltuieli pentru apărare reprezintă jumătate din cheltuielile pentru apărare ale lumii. 

Saab North America

Situaţia actuală în care se află Saab în America de Nord nu diferă de situaţia în care se alfă EADS America de Nord în 2002, când l-a angajat pe Ralph Crosby. În următorii 5 ani, Crosby a triplat vânzările EADS pe piaţa americană, ajungând la 1 miliard de dolari, şi a ratat la mustaţă mult doritul contract pentru petrolierul KC-X, câştigat de Boeing la începutul acestui an. 

EADS a reuşit să câştige contractul pentru elicopterele utilitare UH-72A Lakota. Filiala din America de Nord a avut, de asemenea, un numar impresionant de achiziţii mici şi mijlocii. 

SAAB 340

Saab America de Nord prevede oportunităţi similare pentru proiectele sale cheie. În acest sens, Enstedt a menţionat platformele de informaţii, supraveghere şi recunoaştere Saab 340 şi 2000. 

Din 2008, Hawker Beechcraft s-a arătat deschisă posibilităţii de a crea o platformă pentru misiunile de colectare informaţii, supraveghere şi recunoaştere. Însă Enstedt consideră că platforma King Air este prea limitată pentru cerinţele armatei americane. Dimensiunea şi performanţa Saab 340 a reprezentat un “apel de trezire” pentru potenţialii clienţi, a adăugat el. Modelul 340 se află deja în serviciul Calspan

Strategia de creştere a companiei Saab pe piaţa americană include şi oportunităti comerciale. Un exemplu este programul Boeing 787, pentru care Saab furnizează uşi pentru marfă. Oficialii companiei văd o oportunitate şi în uşile pentru pasageri, însă pentru acest lucru trebuie să inlocuiască Lagardere. 

Pe lângă creşterea organică, compania îşi propune să facă şi achiziţii pe piaţa americană. Compania îşi concentrează atenţia asupra furnizorilor de subsisteme, cum ar fi senzorii, care ar putea îmbunătăţi produsele Saab pe piaţa internaţională, a declarat Enstedt. Dar compania nu exclude nici o achiziţie majoră, de talia celei facute de Finmeccanica (în valoare de 5.3 miliarde de dolari).

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult