Acasa rss 1asig SUA: Rusia a ȋncǎlcat un tratat privind controlul armelor din 1987

SUA: Rusia a ȋncǎlcat un tratat privind controlul armelor din 1987

scris de Laurentiu Banches
4 afisari

Un oficial american a declarat luni, 28 iulie, cǎ Washingtonul a acuzat Moscova că a încălcat un tratat privind controlul armelor, încheiat din 1987, testând o rachetă de croazieră.

SUA: Rusia a ȋncǎlcat un tratat privind controlul armelor din 1987 (foto: seguridadinternacional.es)

Oficialul american a afirmat că Statele Unite a abordat „această problemă foarte serios” în repetate rânduri în discuţiile cu Rusia. Washingtonul speră că Rusia se va conforma tratatului din 1987 şi va elimina într-un mod verificabil toate armele interzise, a adăugat această sursă. Subliniind importanţa pe care Statele Unite o acordă acestui subiect, preşedintele american Barack Obama i-a scris omologului său rus Vladimir Putin, pentru a evoca acest dosar.

Acest test de rachetă fusese efectuat în urmă cu câteva luni. Conform mediafax, ȋn ianuarie, Washingtonul şi-a exprimat deja îngrijorarea în legătură cu un test de rachetă realizat de Rusia, menţionând că Moscova ar fi încălcat astfel un tratat bilateral. SUA au subliniat că există „posibilitatea unei încălcări” a Tratatului Rachetelor Nucleare cu Rază Medie de acţiune (INF), semnat la 8 decembrie 1987, de către Statele Unite şi Uniunea Sovietică, a declarat în ianuarie purtătorul de cuvânt al Departamentului de Stat, Jennifer Psaki.

Psaki fusese intervievată în legătură cu un articol al cotidianului The New York Times, care a anunţat, citând oficiali din cadrul serviciilor de spionaj americane, că Rusia a efectuat teste cu un nou tip de rachetă de croazieră încă din anul 2008. Acest tratat, semnat între SUA şi Rusia şi întrat în vigoare la 1 iunie 1988, „obligă ambele părţi să distrugă, la trei ani după intrarea în vigoare a documentului, toate rachetele lor balistice şi de croazieră, care pot fi lansate de la sol cu o rază cuprinsă între 500 şi 1.000 de kilometri, precum şi rachetele cu raza între 1.000 şi 5.500 de kilometri”, potrivit ONU. Washingtonul a precizat, de asemenea, luni seara că este pregătit să iniţieze cu Rusia un dialog bilateral la cel mai înalt nivel

38 comentarii

BULA 29-07-2014 - 08:53

Credeti ca SUA respecta vreun tratat ? Verifica cineva ? A batjocorit si ONU si agreseaza Rusia pe fata.
E normal ca Rusia sa-si puna la punct armamentul, cand se vede cu ochiul liber ca America e pe punctul de a o ataca miseleste. America a inconjurat Rusia cu rampe de rachete, nu Rusia pe America.

Mircea 29-07-2014 - 09:01

Tratatele astea impun verificari si ele se fac foarte usor (pe linga alte mijloace) cu ajutorul satelitilor. Rusii nu au sateliti ? America are baze de lansare in toata lumea caci e o super-putere, depinde doar din ce punct de vedere te uiti la bazele alea (nu uita ca le au si pe submarine). Daca te uiti din Romania ai sa vezi ca si tara noastra e inconjurata.

BULA 29-07-2014 - 09:12

Ma refeream la verificarea directa si neanuntata in prealabil. Ca din sateliti nu se vede decat ce e la suprafata pamantului, nu si in fabricile de sub munti.
Iar argumentul ca America e „cea mai egala” e de cacao. Sa ne fereasca Dumnezeu sa ajunga o tara „unica superputere”, ca ne ia dracu pe toti, inclusiv pe locuitorii acelei tari. Ar fi dictatura absoluta, nazism galactic. Derbedei ca Joe Bidon si fi-su, pokeristi de meserie, cu posibile crime in CV, nu trebuie sa decida asupra noastra.

Mircea 29-07-2014 - 09:23

Studiaza tratatul si ai sa vezi totul despre verificari. Indiferent ce scrie in el A FOST SEMNAT ATIT DE RUSI CIT SI DE AMERICANI deci rusii (prin aparatorii lor) nu au motive sa se plinga de ce au aprobat tot ei. Verificarea directa si neanuntata se face 24/24 prin serviciile de informatii, prin sateliti, prin interceptarea comunicatiilor etc., etc. Daca intelegi ce am spus ai sa intelegi ca se vede si sub munti.

Mircea 29-07-2014 - 09:30

Nu Bidon decide asupra ta. Studiaza putin Constitutia SUA si incearca sa intelegi cum functioneaza statul ala care a ajuns o super-putere tocmai atunci cind si rusii erau o super-putere. Ultimii s-au prabusit cu succes (inclusiv satelitii lor) si nu din cauza evreilor ci din cauza unui sistem complet neproductiv si utopic. Chiar si chinezii progreseaza tot din „cauza” capitalismului (o tara doua sisteme inca merge. Viziteaza China si ai sa vezi care dintre cele doua sisteme aduce bunastare si care mentine inca cenzura)

salut 29-07-2014 - 20:01

Ce spune sluga, ca progresul nemaipomenit al Chinei din ultimul timp se datoreaza… capitalismului si in special, Americii. Hahahaha

salut 29-07-2014 - 19:42

Ce spune Bula, ce comenteaza sluga…D-aia-i basista sluga, ca e imbecila!

UnUL 29-07-2014 - 20:01

Obsesia slugilor la spălătorul de bude.

salut 29-07-2014 - 21:34

Nu despre tine era vorba, iobage, da’ se pare ca latri ca Grivei cand vecinul da cu bațul in gard, la anumite cuvinte cheie. ADN-ul de sluga, deh!
Vira, mai Prostea!

pathfinder 29-07-2014 - 22:23

Sigur!
Vira!
N-am spus nimic!
Da’ vira ce pana mea!
Zbirrrrrrt

UnUL 29-07-2014 - 23:02

Știu că nu despre mine era vorba, boulene, spuneam doar că un servitor ca tine care spală closete are obsesia slugilor, a iobagilor, etc.; e oarecum firesc.

salut 30-07-2014 - 00:42

Hai ca s-a adunat toata familia de handicapati: Iobagul de Cluj, fi-so rujat si fi-so sobolan.

Iobage, ai invatat un cuvant nou: „obsesia”? Daca eu gresesc cand te numesc sluga, cum de te trateaza toti asa?

Baga un infantil „ba nu, ba tu!” ca nu te mai recunoaste tac-to, Vocea, imbecilica ! Hai, latra !

Mircea 29-07-2014 - 09:04

Avionul ala care zboara azi deasupra Rusiei tocmai asta face, VERIFICA. Si rusii au dreptul sa verifice si o fac si ei tot cu avioane deci stai linistit.

BULA 29-07-2014 - 09:17

Verificarea trebuie sa se faca direct si neanuntat, cum am vazut ca se vorbea intr-un film documentar dat pe National Geografic, despre Putin. Cand s-a negociat tratatul nuclear intre SUA si Rusia, pe vremea cand Medveev era presedinte, s-a spus clar ca trebuie ca verificarile sa se faca nemijlocit.

Mircea 29-07-2014 - 09:35

Domnu profesor. NEMIJLOCIT se face cu avioane si asta fac si rusii. Nemijlocit se face si cu comisii de control dar sa fim seriosi. Tu crezi ca daca o comisie militara americana vine pe neanuntate la Moscova si spune „vrem sa intram acuma in baza X” rusii o sa acepte ? Totul se face in baza tratatuluiu. Citeste-l si daca nu iti place lamureste-i pe rusi sa negocieze altul. Daca iti amintesti expresia „cer deschis” le apartine americanilor si cei mai mari dusmani ai ei sunt…ghicesti ?

Ionel 29-07-2014 - 09:56

Geopolitica e mai complexa decat un satelit care periaza pamantul pentru ca americanii ii au in spate si pe chinezi care de abia asteapta sa-i inlocuiasca pe americani in Golful Persic . Au si ei portavioane si sunt mai bune decat cele americane cu tehnica furata si de la unii si de la ceilalti.

UnUL 29-07-2014 - 10:14

Mai bune? M-aș îndoi până la a mă rupe.

BULA 29-07-2014 - 10:21

Americanii s-au opus la verificari directe, cum insistau rusii, si pana la urma l-au facut pe cretinul de Medveev sa semneze in forma dorita de ei. Poate ca i-au dat peste ochi cu un miliard de dolari (poate chiar cu mult mai putin), cum au facut cu Gorbaciov, cu Eltsin si KGB-istii, ca sa dezmembreze URSS-ul.
Pokeristii americani le cam au cu smecherii din astea, dar la lucruri bune nu se pricep.

Mircea 29-07-2014 - 10:26

BULA
NU vrei sa citesti istorie si pace. Primul „cretin” care a semnat acorduri de dezarmare care prevedeau evident si masuri de verificare se numea BREJNEV. Si asta dupa minunea din CUBA.

UnUL 29-07-2014 - 10:27

Nu prea citește el multe.

Mircea 29-07-2014 - 10:31

BULA
Ca fapt divers afla ca generalii rusi au putere mai mare decit cei care se fudulesc la Kremlin. Hrusciov a fost debarcat de militari iar Gorbaciov tot de la ei s-a „imbolnavit” asa ca nu arunca vina pe cretini. Putin s-ar putea sa aiba si el probleme din cauza lor. Apropo, cunosti vreun presedinte american care a fost debarcat de armata ? Nu cumva tot sistemul e de vina ?

BULA 29-07-2014 - 10:47

@Mircea

Pai de data asta Medveev a semnat tratatul fara sa includa si masurile de verificare. Ori a fost bou, ori a fost cumparat de americani. Sau poate ca e si una si cealalta.

BULA 29-07-2014 - 10:48

@Mircea
Pe Kennedy cine l-a impuscat ? Si pe multi altii.

UnUL 29-07-2014 - 11:08

Te pomenești că ai aflat (așa, de unul singur) și cine l-a împușcat pe Kennedy. E clar că toată poliția americană e o bandă de incompetenți în comparație cu tine?
P.S. Tu chiar ești cadru didactic? Că ai o gândire total infantilă.

Mircea 29-07-2014 - 12:23

BULA
Absolut toti presedintii rusi au semnat tratate de dezarmare care contineau si masuri de verificare, inclusiv cel pomenit de tine. Repet ca sa intelegi mai bine:
– in Rusia generalii au o putere mult mai mare decit mascariciul de la Kremlin si ei erau primii care doreau verificari deoarece doreau sa stie mai bine cu cine se confrunta. Toti generalii doresc asta. Politicienii nu doreau verificari deoarece si ei stiau starea de inapoiere in care era armata lor si nu aveau chef s-o mai vada si americanii la fata locului.
In afara de Kennedy mai e si Lincoln si Reagan a incasat un glont dar nimeni nu a vorbit despre implicarea armatei. Nici macar rusii nu au spus nimic despre Kennedy doar au facut tot posibilul (cit le-a mers) sa nu se afle ca Osvald a trait o perioada in URSS !!!!!!!!!
In cazul lui Hrusciov s-a aflat repede cine erau vinovatii iar in cazul Gorbaciov cred ca si tu ai observat cine a actionat.

Mircea 29-07-2014 - 12:29

Generalii unei armate puternice nu au niciun motiv sa se fereasca de verificari. Din contra, interesul lor este sa arate inamicului ce forta au. Evident ca o asemenea forta se bazeaza in primul rind pe o economie puternica. Izolarea in care ii arunca Putin pe generali nu este in favoarea economiei ruse deci nici in favoarea armatei care este abia la inceputul unei perioade de modernizare. Sa nu uitam ca la Sud armata rusa mai are un concurent foarte puternic care se dezvolta folosind tehnologia occidentala (o tara, doua sisteme) si asta nu inseamna izolare ci cooperare.

salut 29-07-2014 - 21:49

Mai Mircica, eu am glumit ca esti Goe-Strateg de cand ” scriai in caietele ofiţerilor”. Adica, era total pe invers, tinand cont catde prost esti. Da’ se pare ca tu ai luat-o in serios. Ai reusit totusi o performanta: ai produs cea mai mare densitate de imbecilitati pe cm2 de monitor cu okazia firului asta in care mata iți dai cu presupuța de cum or fi gheneralii rusi, ca, la nivelul tau de scriitor in caiete, nici nu te mai incurci cu ofiţerii romani….
Imbecilule, imbeciluțule…., hehehe….

pathfinder 29-07-2014 - 22:16

okazia!
okazia?
okazia!!!

Rusalau debil?
DA!

briel 29-07-2014 - 16:05

Discutii pe buza prapastiei.

Articolul din Financial Times: Yukos shareholders face battle to claim $50bn, se termina foarte incurajator,

One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.

“There is a war coming in Europe,” he said. “Do you really think this matters?”

Pregatiti-va.

CONGO 29-07-2014 - 16:52

Eh, e bulsit rusesc, dau si ei din buze.

briel 29-07-2014 - 18:11

Nu. E pe bune.

Tache 29-07-2014 - 17:07

Se pun la punct ultimele detalii ale razboiului mondial nuclear.

Having $50 billion of assets under potential seizure is enough to make anyone whince. However, despite a quickly worded statement on the Yukos award, Vladimir Putin seems less than anxious to find a resolution. We think we know why, and it’s very concerning.

…………………………………………………………………………

One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.

“There is a war coming in Europe,” he said. “Do you really think this matters?”

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-28/shocking-reason-putin-isnt-worried-about-50-billion-yukos-ruling

Tache 29-07-2014 - 17:15

Cred ca este clar pentru toata lumea ca acest razboi a fost pornit de catre SUA si in mod special de catre evreime, care si-a respectat o cutuma istorica.

Rusia, o victimă involuntară a ambițiilor imperiale străine (foto)

http://romanian.ruvr.ru/2014_07_29/Rusia-o-victima-involuntara-a-ambitiilor-imperiale-straine-7496/?slide-1

Cioxe 31-07-2014 - 00:12

Trebuie sa mai raminem fo doua miliarde ba Tache , ce te miri asa ?!

briel 29-07-2014 - 19:35

Din ce in ce mai bine – continuarea :

Moscow may walk out of nuclear treaty after US accusations of breach
Russia said to be on point of leaving 1987 treaty, after Obama administration said it violated the accord with tests of R-500

http://www.theguardian.com/world/2014/jul/29/moscow-russia-violated-cold-war-nuclear-treaty-iskander-r500-missile-test-us

Careva deschideti cutia Pandorei sa iasa si ultimul cadou de nunta.

Paul din Ohio 29-07-2014 - 23:24

briel,
Nu ma mai speria! Ar fi teribil sa cada din cer niste termonucleare, vorba lui BULA.

briel 30-07-2014 - 00:23

Vin si alea, dar mai catre sfarsit; se incepe cu conventionale – uite ce eficiente sunt in Iraq, Syria, Afganistan, Lybia …

Cioxe 31-07-2014 - 00:09

Rusia n-a atacat pe nimeni de fo citeva decenii .
Ma rog, i-a dat o palma obraznicului de georgian si la ciumetzii aia de ceceni dar oricum nu se pune cu ce-a facut America de cind si-a darimat blocurile si chiar inainte… distrugind Iugoslavia .
Ba i-a si spinzurat pa unii care erau legali in tara lor si a adus o ”democratie” extraordinara ! Mai da ce democratie da se omoara aia mai tare ca-nainte !
Si la noi romanii e o mare ”democratie …Tzite goale, starlete, Crudutza, limbaj vulgar pe orice post TV si ciordeala la greu plus 600 de parlamentari super rotofei .
Si presedintele nostru e shukar ca si prim ministrul ala tiganos de le da voie la aia sa faca shukar cu steagurile unguresti pa ulitze.
Macar vindetzi Transilvania aia decit sa v-o ia oagarii pa gratis !
Infine, m-am departat de subiect…. reimprietenitzi-va cu rusii ba talmacilor …ca de la aia avetzi nitzica caldura iarna…. ca cu Deveselu si bombilii alea, care credetzi voi ca au si focoase si va apara…. hehe… e numa o mooie .
Traiasca Romania mindra si bagati-i la zdup si zdob pa vagabonzii aia care va conduc !

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult