Acasa Cultura-ReligieCultura Discovery, lovitură pe piaţa TV din Europa

Discovery, lovitură pe piaţa TV din Europa

scris de M.A.
248 Afisari

După tachinările la care a fost supus de RCS-RDS în România şi Ungaria, Discovery vine cu o lovitură pe piaţa TV din Europa. Achiziţii de miliarde de euro.

Discovery, lovitură pe piaţa TV din Europa

Discovery, lovitură pe piaţa TV din Europa

Discovery Communications a anunţat, vineri, încheierea unei înţelegeri definitive pentru cumpărarea de la ProSiebenSat.1, pentru o sumă de aproximativ 1,7 miliarde de dolari, a operaţiunilor SBS Nordic, care includ 12 televiziuni şi 19 posturi de radio din Norvegia, Suedia, Danemarca şi Finlanda. De asemenea, Discovery Communications a anunţat, vineri, că va prelua 20% din grupul Eurosport, deţinut de compania media franceză TF1, pentru o sumă de 170 de milioane de euro.

Potrivit unui comunicat al Discovery Communications, ttranzacţia, în valoare de aproximativ 1,7 miliarde de dolari (1,325 de miliarde de euro), trebuie să primească aprobarea autorităţilor de reglementare şi este de aşteptat să se finalizeze în prima parte a anului 2013. Achiziţia operaţiunilor SBS Nordic include 12 reţele de televiziune în Norvegia, Suedia, Danemarca şi Finlanda, printre alte active, şi întăreşte poziţia Discovery pe piaţa audiovizualului din ţările scandinave.

Prin această tranzacţie, Discovery îşi extinde portofoliul, care va include pentru prima dată şi programe de divertisment de interes general, programe de ficţiune şi programe sportive. Potrivit lui David Zaslav, preşedinte şi CEO al Discovery Communications, achiziţionarea SBS Nordic va permite extinderea Discovery în regiunea nordică, care este una dintre „cele mai stabile pieţe de televiziune din lume”.

Într-un comunicat, Discovery Communications anunţă un nou stadiu în negocierile exclusive pe care le poartă pentru încheierea unui parteneriat strategic cu TF1/Eurosport. Alianţa dintre cele două companii ar urma să fie fie semnată în următoarele săptămâni. Anunţul oficial al Discovery Communications vine în contextul în care presa internaţională a scris, joi, că board-ul de conducere al companiei media franceze TF1 a aprobat finalizarea negocierilor prin care Discovery va prelua 20% din acţiunile grupului Eurosport, care include Eurosport International şi Eurosport France, pentru 170 de milioane de euro.

Pe de altă parte, potrivit comunicatului de vineri al Discovery Communications, alianţa strategică dintre Discovery şi TF1 este menită să „creeze valoare” pentru ambele companii, în „trei domenii-cheie”. Primul aspect vizat de această alianţă este dezvoltarea Eurosport. Un parteneriat între Eurosport, singura televiziune de sport paneuropeană, şi compania Discovery Communications, ale cărei televiziuni sunt în prezent disponibile unui număr de 1,8 miliarde de abonaţi din 217 ţări, va avea un efect pozitiv mai ales la nivel european, în privinţa conţinutului (programe sportive, de divertisment, documentare), dar şi a creării unor noi oportunităţi (expansiune pe noi pieţe, lansări de noi produse etc.), se spune în comunicatul Discovery.

În acest sens, Discovery ar urma să preia 20% din grupul Eurosport (Eurosport International şi Eurosport France), pentru o sumă de aproximativ 170 de milioane de euro (221,6 milioane de dolari). Totodată, Discovery va avea posibilitatea să îşi crească participaţia în cadrul grupului Eurosport până la 51% într-un interval de doi ani. Dacă Discovery îşi va exercita această opţiune, TF1 îşi va putea exercita la rândul său o altă opţiune, respectiv de a negocia vânzarea restului de 49% din acţiunile sale tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.

Un alt aspect vizat de alianţa dintre Discovery şi TF1 este dezvoltarea conţinutului „pay-TV” (cu plată, n.r.) în Franţa. Astfel, alianţa va avea ca scop creşterea portofoliului de televiziuni tematice, în scopul oferirii distribuitorilor francezi de posturi TV o gamă variată de canale, construite în jurul brandurilor celor două grupuri de media – Discovery şi Euronews. Discovery ar urma să devină acţionar şi în televiziunile TV Breizh, Ushuaia TV şi Stylia, deţinute de TF1. Iniţial, Discovery ar urma să preia 20% din aceste canale pentru 14 milioane de euro (18,2 milioane de dolari), însă îşi va putea creşte participaţia la aceste televiziuni până la 49%. De asemenea, alianţa dintre Discovery şi TF1 deschide calea pentru dezvoltarea producţiei de emisiuni şi documentare la nivel internaţional, prin intermediul TF1 Production, una dintre principalele companii de producţie din Franţa.

Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare, având peste 1,8 miliarde de abonaţi în 217 ţări şi teritorii. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse în 27 de limbi şi care ajung la 244 milioane abonaţi din 118 ţări. În România, Discovery Networks distribuie în prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase şi ID Investigation Discovery.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult